OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordic Nest Group består av våra varumärken Nordic Nest och Svenssons i Lammhult. Vi befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att vara en del av vårt team!
Vi driver våra siter på 12 olika språk och har kunder över 70 länder - nu söker vi dig som som ska leda vårt Sales Support team för att säkerställa att vi driver försäljning och slår nya rekord.
Om rollen;
Som Head of Sales Support leder du ett team på fem personer som arbetar med prissättning, innehåll och översättning på samtliga marknader. Tillsammans säkerställer du och teamet det kommersiella innehållet på alla våra siter och stöttar i expansionen till nya marknader. Du tillhör vår avdelning Commerce och rapporterar till Chief Commercial Officer.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är;
Se till att bolaget har en prissättning som säkerställer lönsamhet och tillväxt
Säkerställa den dagliga prissättningen på samtliga bolagets varumärken och marknader
Tillsammans med Sales Leads och Category Leads driva utvecklingen av våra prisstrategier
Ansvara för det kommersiella innehållet på alla våra siter
Lokalisera våra siter och optimeringen av köpresan i samråd med Sales Leads
Säkerställa översättningsfunktionen
Detta är rätt möjlighet för dig som ständigt strävar mot toppresultat, och som vill ha en händelserik och tempostark roll där du får utveckla teamet och försäljningen med direkt påverkan på vårt gemensamma resultat.
Om dig;
Du är en naturlig och inspirerande ledare och har mycket energi och driv, och du har enkelt för att bygga relationer och skapa förtroende. Du har en stor passion för ledarskap och drivs av att se dina medarbetare växa och utvecklas. Genom engagemang, tydliga planer och kontinuerlig uppföljning har du i dina tidigare arbeten nått goda resultat med förbättrade nyckeltal över tid.
Du tycker försäljning är det roligaste som finns och ser enorma möjligheter med utmaningen att driva försäljning via ehandel. Självklart triggas du av att arbeta mot uppsatta mål och har talang för att få med dig teamet så att vi tillsammans slår nya rekord. Med din analytiska förmåga har du Excel som bästa kompis, och du är flitig på att följa upp resultat och fatta beslut baserat på siffror.
Då vi är ett internationellt bolag ser vi att du behärskar både det svenska och engelska språket flytande i både tal och skrift.
För att lyckas i denna roll är du ansvarstagande, självgående och van att strukturera ditt eget och andras arbete. Vidare är du prestigelös och trivs i rollen att leda och utveckla människor. Du trivs med ett högt tempo i en föränderlig miljö och har en positiv attityd. Du utmanar befintliga strukturer och processer för att fortsätta digitaliseringen och effektiviseringen av avdelningens processer och rutiner, i syftet att säkerställa att vi alltid ligger i framkant med våra arbetssätt.
För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång.
Välkommen hem!
Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år med start snarast enligt överenskommelse.
För att säkerställa en så bra matchning som möjligt mellan dig som kandidat och oss som arbetsgivare genomför vi personlighetstester för alla våra tjänster, du kommer därför få en inbjudan via mail att genomföra testerna så snart du skickat in din ansökan till tjänsten. Vi vill ha din ansökan senast 1 maj!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår CCO, Thomas Steinschaden på thomas.steinschaden@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!