OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I Hagastaden har under 2021 Life City växt fram, en attraktiv mötesplats som har blivit det självklara valet för alla som är verksamma i området. Vi söker vår nästa stjärna som ska bli Head of Service med ansvar för konferens- och receptionsfunktionen i Life City! Är du vår nästa Shooting Star? I rollen kommer du att ha brett ansvar över servicefunktionerna i huset och coacha ditt team på tre medarbetare, som består av en receptionist, en konferensvärdinna och en konferensansvarig. Du är anställd som servicekonsult på Middlepoint och arbetar hos vår kund Life City. Utöver det praktiska arbetet i reception och konferens har du som Head of Service även det övergripande ansvaret för såväl leverans och utveckling av service, administration och personal på anläggningen.
I dina ansvarsområden ingår bland annat;
- Utvecklings- och kvalitetsansvarig för anläggningen, med fokus på effektivitet, trivsel och välkomnande
- Process- och rutinansvarig
- Personalansvar för entreprenadens medarbetare
- Driva och utveckla receptionen och konferensens arbete framåt, självklart hoppar du även in och stöttar upp i det vardagliga arbetet
- Arbetsleda och göra körscheman för extrapersonal vid större event
- Bokning, planering, genomförande samt utvärdering och uppföljning av konferenser
- Eventplanering
- Fakturering
- Budget- och redovisningsansvarig
- Erbjuda fastighetens hyresgäster service så som post, bud, kemtvätt, catering, blommor, husaktiviteter, taxi och restaurang
- Kontaktperson gentemot leverantörer och hyresgäster
Vem är du?
Du är en riktig servicestjärna och brinner för mötet med andra människor och kommer vara den viktigaste delen av en förstklassig serviceupplevelse. Du är prestigelös och älskar att arbeta högt och lågt. För att passa i rollen tror vi att du är en person som alltid sätter kunden först samt är välkomnande och optimistisk. Du är strukturerad och trivs med att ha en ansvarsroll, är initiativtagande och utveckling är din drivkraft. Du ser lösningar där problem uppstår, är noggrann samt har skinn på näsan. För att lyckas i denna roll är du en naturlig ledare och har förmågan att se helhetsperspektivet i ditt teams arbete.
Krav:
- Har erfarenhet av service- och administrativt arbete
- Har erfarenhet av liknande roller, exempelvis eventplanering, konferens, receptions- eller kontorsansvar samt hovmästare med projektledning samt haft personalansvar /erfarenhet av att leda team
- Goda kunskaper av Office-paketet
- Bonus om du har jobbat i olika system så som boknings-, ekonomi-, besöks- eller ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av ekonomiarbete
Om Lifecity
Mitt i Hagastadens framväxande life science-kluster, ovanpå E4:an, har Atrium Ljungberg byggt Life City - ett nytt centrum för affärsutveckling och service kopplat till vård och forskning. Visionen för Life City är en scen och en mötesplats för näringsliv, forskning, vård- och omsorg, där företag får tillgång till all den dynamik och kompetens som nu samlas inom ett begränsat område. I kvarteret utformar fastighetsägaren olika typer av arbetsmiljöer och nya former för arbete och möten. Allt för att skapa de bästa förutsättningarna för innovativa och dynamiska samarbeten. Life City är entrén och skyltfönstret för Hagastadens life science- kluster vid Skandinaviens mest visuella plats mitt mellan Solna och Stockholm där 200 000 människor passerar varje dag, 73 miljoner varje år.
Om Middlepoint
På Middlepoint älskar vi alla service och vill förbättra och förenkla våra uppdragsgivares vardag. Om du är en serviceprofil som vill äga ditt uppdrag och varje dag arbeta proaktivt för ständig utveckling av ditt eget servicearbete så har du hamnat helt rätt. Här erbjuder vi självständiga arbeten hos fantastiska varumärken där du verkligen får vara med och göra skillnad. Vi har nominerats till Dagens Industris Gasellpris 2014-2019 och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Vi har självklart kollektivavtal samt är ISO-certifierade inom miljö och kvalité.
Om anställningen
Denna roll kommer tillsättas med start i mitten på september. Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid och arbetstider är måndag till fredag kontorstider men anpassas efter verksamheten.
Som anställd på Middlepoint så erbjuder vi, förutom kollektivavtalets förmåner, även b.la. friskvårdsbidrag, roliga friskvårdsaktiviteter, löpande utbildning, teamaktiviteter, kul företagsfester och stans bästa kollegor!
Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in din ansökan till oss så berättar vi mer.
Vännerna på Middlepoint!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Klevedalen
Josefin Lavold