OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med hållbarhet på Greencarrier och bidra till företagets vision - Creating a more sustainable tomorrow?
Här får du möjlighet att verka i en både operativ och strategisk roll nära affären och med ett tydligt mål att utveckla och fortsätta göra skillnad varje dag med företagets transporter världen över.
Vad innebär rollen?
Tjänsten innebär ett övergripande ansvar för att utveckla, leda, följa upp och styra den framtida hållbarhetsprocessen på koncernnivå. Du driver och förankrar hållbarhetsfrågor både internt och externt gentemot olika intressenter och i samarbete med affärsområden. Rollen innebär också att kommunicera kring hållbarhetsområdet både internt och externt, tex är rollen ansvarig för att skapa koncernens hållbarhetsrapport. Nyfiken på rapporten, klicka här: Hållbarhetsrapporten (https://greencarrier.com/sustainability-report/%20).
Du ansvarar också för att utveckla kompetens och öka kunskap inom hållbarhetsområdet. Du har ett nära samarbete med koncernens HR & Communication team samt med de olika bolagen som ingår i koncernen: Maritime Transport & Agencies, Hecksher, Greencarrier Liner Agency och SOIC Trade & Logistics. Du rapporter till Head of People and Culture.
Vem är du?
Du har minst 2 års erfarenhet från en liknande position med fokus på miljö/klimat/hållbarhetsarbete. Du har erfarenhet av internationell miljö och stort intresse för att verka affärsnära och har med fördel erfarenhet från projektledning samt från transport/logistikbranschen.
I grunden har du en akademisk utbildning eller motsvarande utbildning/ erfarenhet samt är flytande i svenska och engelska och har bra kunskaper i MS Office.
För att lyckas i rollen besitter du en kommunikativ förmåga och kan förmedla ditt budskap på ett enkelt sätt samt uttrycka dig väl både i tal och skrift. Du kan planera och organisera ditt arbeta på ett effektivt sätt samt sätta mål och riktning utifrån mål, strategi och vision. Vidare tror vi att du har en förmåga att skapa förtroende såväl internt som externt och är prestigelös och enkel att samarbeta med.
Hur ansöker du?
Ansök genom att besvara frågorna och ladda upp din profil nedan, så ser vi fram emot att få kontakt med dig!
Lena Wadenby, Seniorkonsult
lena.wadenby@pspartner.se
46 723 30 60 61
Greencarrier Group är ett oberoende internationellt logistikföretag som grundades 2000 i Göteborg. Här finns idag ca 220 engagerade medarbetare i 8 olika länder. Företaget erbjuder internationella logistiska lösningar i alla transportformer där man erbjuder kunskap, innovation och hållbara lösningar. Att arbeta inom Greencarrier innebär att bidra till företagets vision - Creating a more sustaianble tomorrow. Arbetet och företagskulturen genomsyras av värdeorden; Engagemang, Delaktighet och Humor & Glädje. På koncernens huvudkontor i Västra Frölunda, Göteborg arbetar idag ca 40 personer från Greencarrier Group.
Se mer om Greencarrier här (https://career.greencarrier.com/?utm_source=career&utm_medium=banner&utm_campaign=group_career&utm_term=greencarrier-com_career)!