Head of Talent Acquisition till PwC

Arbetsbeskrivning

Head of Talent Acqusition till PwC

Delar du vår inställning? På PwC samverkar vi som specialister för att hitta lösningar på stora utmaningar.

I en föränderlig och snabbrörlig värld behöver vi tänka och agera för att skapa långsiktigt hållbara resultat. Vi kallar det inställning – sättet vi gör det på. Genom att samverka som specialister och agera på oväntade sätt hittar vi lösningar på våra kunders utmaningar och behov. Vi använder vår uppfinningsförmåga och erfarenhet, tillsammans med den senaste teknologin, för att skapa långsiktigt hållbara värden. Med lika delar hjärta och hjärna jobbar vi tillsammans för att bidra till en bättre morgondag.

Ditt uppdrag

Nu söker vi dig som vill utveckla och driva arbetet kopplat till rekrytering och vårt employer brand. Du kommer in med stora kunskaper och framför allt nya idéer på hur vi ska utveckla oss och nå nästa nivå på resan mot att bli bäst. En rejäl och spännande utmaning, visst är det?

Som Head of Talent Acquisition ansvarar du för ett motiverat team på 12 personer som jobbar i olika roller inom rekrytering och employer branding. Ditt övergripande ansvar är att tillsammans med teamet lägga en långsiktig plan framåt kring hur vi ytterligare skall stärka vårt varumärke och hitta rätt kanaler för att rekrytera de bästa medarbetarna. Vi har en stark tillväxtplan och en av dina uppgifter är att bidra med nya perspektiv och med stark drivkraft lyckas genomföra långsiktiga employer branding- och rekryteringsfrågor i organisationen för att skapa förutsättningar att lyckas.

Exempel på arbetsuppgifter som vi tror att du har erfarenhet av och gillar att utföra:

Utveckla och driva employer brandingarbete internt och externt för målgruppen nyexaminerade, young professionals och seniora roller
Utarbeta en långsiktigt och hållbar rekryteringsstrategi
Utveckla och implementera processer för att vår kandidatupplevelse ska bli marknadens bästa
 Leda och utveckla teamet mot gemensamma mål
Samarbeta med marknadsavdelningen för att säkerställa att rätt material finns för rekryteringsaktiviteter
Identifiera våra målgrupper och utarbeta en strategi för att nå dessa


Vem är du?

Du har en HR/personalvetenskaplig utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt har haft insyn i hur man strategiskt arbetar med rekrytering. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av rekrytering av kvalificerade tjänster och har varit teamlead eller haft ett tidigare ledaransvar tillsammans med erfarenhet av att driva och leda projekt. Din arbetslivserfarenhet har gett dig erfarenheter att arbeta kreativt med employer brand-frågor och skapa processer och mätetal för det. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska samt har lätt för att hantera och lära dig nya system. Är du certifierad i ett eller flera testverktyg blir vi extra intresserade.

Du har förmågan att hantera både strategiska och operativa frågor och du driver ditt arbete framåt tillsammans med andra. Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och kommer med nya idéer och förslag på hur arbetet kan utvecklas redan innan det efterfrågas. Du är en kommunikativ person som har lätt för att bygga relationer och bemöter dina kollegor med energi och en positiv inställning. Din ledarstil är involverande där du också pushar dina medarbetare att ta ett stort eget ansvar. 

Om PwC

PwC:s ambition är att vara ett innovativt revisions- och rådgivningsföretag med stark tillväxt.

Att erbjuda våra kunder ett brett tjänsteerbjudande anpassat till deras behov är grunden för vår affärsidé. Därför söker vi medarbetare med olika bakgrunder, erfarenheter och nivåer i yrkeslivet. I ett näringsliv som ständigt förändras är det viktigt att ha medarbetare som utvecklas i samma takt och delar med sig av sin expertis. På PwC ger vi dig stort ansvar att bidra med din egen unika kompetens såväl som förmånen att lära nytt av kunniga kollegor och i en händelserik bransch. I en föränderlig omvärld blir förmågan att bygga och bibehålla långsiktiga relationer extra viktig för att nå framgång. Dessutom behövs ett ständigt driv och högt engagemang för att kunna ge företag och organisationer revision och rådgivning i toppklass.

Vår ambition är att din tid på PwC ska vara den bästa i din karriär oavsett hur länge du stannar hos oss. Det handlar om möjligheten att göra det som utvecklar dina individuella styrkor, intressen och karriärmål, och att få rätt möjlighet vid rätt tidpunkt.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm, på Torsgatan 21, med möjlighet till flexibelt arbete på kontoret och digitalt hemifrån.

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren på jenny-ann.lofgren@wise.se eller Saba Solomon på saba.solomon@wise.se . Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2022
  • Ansök senast: 15 april 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Skansens restauranger

Skansens restauranger

13 maj 2024

24 april 2024

Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024