OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vi är Sveriges ledande e-handel inom verktyg och ”do it yourself”-produkter. Genom att vara flexibla, nyfikna och modiga har vi utmanat branschen och oss själva vilket lett till att vi snabbt ökat vår tillväxt varje år. Vi omsätter snart 900 miljoner kronor och har verksamhet i tre länder men vi vill inte stanna här!
Vi fortsätter att växa och söker en Head of Web content som ska fortsätta utveckla och utmana vårt web content team i Stockholm.
Hos oss kommer du att:
• Leda ett team med web content editors som skapar, redigerar och publicerar engagerande och relevant webbinnehåll på våra fyra siter och andra digitala plattformar.
• Leda specialister och team inom master data i att förvalta vår produktdata och utveckla våra processer.
• Utveckla och implementera en innehållsstrategi som stärker vår varumärkesposition och ökar vår synlighet online.
• Ansvara för att optimera webbsidans struktur och användarupplevelse för att säkerställa att den är användarvänlig och lätt att navigera.
• Arbeta nära sälj- och marknadsavdelningen för att säkerställa att allt innehåll är i linje med företagets övergripande sälj- och marknadsstrategi.
• Analysera webbplatsdata och användarbeteende för att dra slutsatser och optimera innehållet för att maximera prestanda och konverteringar.
• Hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna och bästa praxis inom CMS för att ständigt förbättra vår webbsida.
Du jobbar med vår taktiska och strategiska plan kopplat till vår kundresa i nära anslutning till vår ledningsgrupp.
Personprofil
För oss är ledarskapet viktigt!
Du har en coachande ledarstil och vi söker dig som med energi och entusiasm har förmågan att skapa ett drivande team med mycket energi och glädje som vågar utmana det rådande.
Du har ett analytiskt tänkande och förmågan att använda webbanalysverktyg för att dra slutsatser och fatta datadrivna beslut.
Du har:
• En akademisk examen inom marknadsföring, kommunikation eller relaterat område.
• Minst 3 års erfarenhet av att hantera webbinnehåll och webbplatsadministration.
• Stark kunskap om SEO och kännedom om hur man optimerar innehåll för att förbättra sökmotorrankningar.
• Erfarenhet av att arbeta och förvalta Product Information Managment (PIM), som Stibo, Inriver eller likande.
• God förståelse för användarupplevelse (UX) och förmågan att applicera UX-principer på webbplatsdesign och innehållshantering.
Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö i ett framgångsrikt och växande företag. Du kommer att vara en viktig del av vårt säljteam och ha möjlighet att påverka och bidra till allt från vår webbinnehållsstrategi och kundresa till vår faktiska försäljning.
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som Web Content Manager och vara en del av Proffsmagasinets framgångssaga, så ser vi fram emot din ansökan.
Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider med flextid
Plats: Liljeholmskajen, Stockholm. Vi sitter i fina lokaler på Årstaängsvägen 11. När du är varm i kläderna kommer du att kunna jobba hemma cirka två dagar i veckan.
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg