OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Are you looking to work in a global growth company where you can make a real difference? With about 78 500 associates around the globe in our affiliates in over 140 countries, we share a vision of a better today and tomorrow for patients - a vision that drives our growth and success. Our greatest job satisfaction is knowing that we improve lives, we extend lives, and we save lives - and we do it with increasing precision and efficiency through breakthrough science and innovation. Think what's possible. Novartis Sverige AB bildades när läkemedelsföretagen Ciba och Sandoz gick ihop 1996. Det svenska huvudkontoret ligger i Täby strax norr om Stockholm. Antalet anställda är ca 200 personer. Vi strävar efter att skapa mervärde för patienter och våra samarbetspartners inom sjukvården. Vi vill påverka människors liv i en positiv riktning genom att forska fram, utveckla och marknadsföra nya produkter för att bota sjukdomar och förbättra människors livskvalitet. Vi vill också uppnå ett resultat som speglar en effektivt arbetande organisation samtidigt som vi uppfattas som en arbetsplats där våra anställda kan utvecklas och där kreativitet uppmuntras. Vi har höga etiska krav och engagerar oss i vår omvärld och i det samhälle där vi verkar. Vi söker nu en efterträdare till vår Inköpschef som går vidare mot nya utmaningar. Befattningen rapporterar till CFO i Sverige men rapporterar även funktionellt till huvudkontoret i Basel. Du ansvarar för .Att säkerställa effektiva inköp för Novartis Sverige AB .Att i kommunikation med huvudkontoret säkerställa att de globala initiativen inom inköp implementeras i Sverige på ett effektivt sätt .Uppföljning samt vidareutveckling av vårt inköpssystem (BasWare) .Att organisationen fortbildas och uppdateras angående rutiner gällande inköpsprocessen .Att leda ett team bestående av 2 personer Vi vänder oss till dig som .Har relevant högskoleutbildning, gärna inom ekonomi .5 års dokumenterad erfarenhet från strategiskt inköpsarbete .Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt .Vi ser gärna att du har arbetat i en internationell organisation tidigare .Erfarenhet som projektledare och har arbetat processorienterat .Har haft budget- och personalansvar tidigare .Erfarenhet av affärssystem(gärna SAP) samt Excel Som person är du .Snabb och gillar att arbeta i ett högt tempo samt drivs av utmaningar .Social och är en nätverksbyggare, både externt såväl som internt. .Analytisk och en problemlösare som tar egna initiativ .Strukturerad och noggrann .En god kommunikatör Du ansöker via vår hemsida www.novartis.se under Lediga jobb senast den 12 augusti 2007. Ange refnr 29589BR