OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Head Waiter till nya Clarion Hotel Sea U
Clarion Hotel Sea U kommer ha Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare kommer vi garanterat överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.
Hotellet öppnar februari 2021 och kommer ha 250 hotellrum plus kongresskapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på.
Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Head Waiter”
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Head Waiter (HW) rapporterar till Service Manager och är en del av hotellets supervisor grupp.
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Leda och fördela det dagliga arbetet på följande avdelningar: mat & dryckes serveringen.
• Att tillsammans med avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
I tjänsten ingår:
• HW förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Arbetstiden är fördelad på dagtid, kvällar helger enligt rullande schema.
• HW leder och driver arbetet med merförsäljning i avdelningen och är en förebild.
• I samråd med närmaste chef arbeta med schemaläggning, upplärning och utbildning. Utbildningar som inte sker av HWB själv skall planeras i samråd med närmaste chef.
• Dagligen registrera korrekt antal timmar i tidrapporteringssystem för all personal.
• Ansvarig för att dagskassan stämmer och är korrekt redovisad
• Ansvarig för att bankning sker korrekt och att växelkassan ligger på rätt plats.
• HW arbetar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls
• I samråd med närmaste chef ser till att beställningar av dryck och förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
• HW är under sitt pass ansvarig att ingen överserveras av alkoholhaltiga drycker.
• HW arbetar tillsammans med närmaste chef fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• HW har tät dialog med arrangemangets projektledare och informerar vidare till berörd personal på avdelningen.
• Ansvarig för att lokalen som använts för arrangemanget blir korrekt återställd och städad.
• Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
• Säkerställa att den månatlig inventering genomförs i tid
• Kassahantering ( separat instruktion skall signeras av all personal )
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ansvar för att företagets policies efterlevs.
• Ev. andra uppgifter kan tillkomma via närmaste chef.