OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Hedin IT
Hedin IT levererar IT-lösningar till en av Sveriges största familjeägda koncerner Hedin Group, med bolag såsom Hedin Bil och Unifleet i Sverige, Hedin Automotive i Belgien och Schweiz samt Bavaria Bil i Norge. Vi är ett expansivt bolag i en bransch som blir allt mer digitaliserad, vilket ställer höga krav på kompetens och leverans. Hos oss finns det stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling. Hedin Group kommer att få nytt kontor 2022 med padelbana, gym och restaurang. Kom och accelerera din karriär tillsammans med oss!
Hos Hedin IT kommer du att vara en viktig spelare i arbetet med att kontinuerligt förbättra användarupplevelsen för dem som kontaktar Servicedesk. De vi supporterar kan lita på att vi ger rätt hjälp i rätt tid" // Service Desk Manager - Marie
Vad ska du göra?
Som tjänsteansvarig för vår telefoni kommer du att få arbeta med hela telefonilivscykeln, allt från beställning av hårdvara och abonnemang till att hantera och administrera användare och växel. Du kommer ges möjlighet att utveckla våra processer och rutiner och hitta sätt att automatisera. Tjänsten innebär att handskas med en hög volym av svarsgrupper samt många kontaktytor, allt från leverantörer till beställare. Du kommer ingå i vårt Service Desk-team som supporterar över 130 olika anläggningar och cirka 2000 mobila enheter inom Hedin Group. Din tjänst kommer därför tillhöra en avgörande funktion för bolaget.
Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi att du brinner för service och administration samt har en god förmåga att kunna prioritera. Eftersom du kommer arbeta med flera olika delar av verksamheten ser vi att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du kan motivera dina idéer och utmana tillvägagångssätt vid behov, samt vara lyhörd mot inblandade parter. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi ser att du har erfarenhet av:
- En liknande tjänst alternativt en roll inom Service Desk med ansvarsområde telefoni
- EDI-integrationer
- Hårdvara (produktkunskap inom sortiment mobila enheter och tillbehör)
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- Att jobba på ett större bolag och hantera telefoni i större skala
- Administrera telefoniväxel
- Mitel/Tele 2
- Service Now
- ITIL
Ansök redan idag!
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta Peter Sturesson, på peter.sturesson@hedinit.se eller på 0726006633.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jessica Dehmer
0702669803
Emma Forsberg
076 677 56 55
Jeanette Holmström
Clara Geite
Jenny Almquist
Andreas Jönsson
0761969303
Karin Dahlgren
0760199471
Sophie Bålman
Elin Filipp
Emma Forsberg
076 677 56 55