Hej avgifts- och hyreshandläggare!

Arbetsbeskrivning

Hej avgifts- och hyreshandläggare!
Vi på Fastighetsägarna Service är inte som alla andra. Vi är challengers som drivs av att hitta nya vägar för att nå nya höjder. Tillsammans förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande och nu söker vi dig som inte bara vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa utan vara en av superkollegorna som får det att hända.

Om rollen
Som avgifts- och hyreshandläggare blir du bland annat kollega med mig, Michelle, Henrik, Anna och Monica. Gemensamt för oss är att vi alla brinner för att göra det enklare och smartare för kunden - vilket jag tror att även du gör! Tillsammans är vi en del av teamen som förvaltar hyresbostäder, kontorslokaler och bostadsrättsföreningar i hela Stockholms län.

Förutom kollegorna ovan, tillhör du ett team om totalt elva personer som tillsammans jobbar för att svara på kundernas frågor över telefon, ärendehanteringssystem och i den digitala kundportalen. Teamet har ett nära samarbete med vår kundservice, ekonomer och förvaltare men även med andra kollegor i organisationen som jobbar inom områden som juridik.

Mer konkret innebär din vardag administration av hyror och avgifter, registrering av lokalkontrakt, uthyrning av garage och parkeringsplatser. Du analyserar olika parkerings- och garageregler och du är den som utvecklar processen för parkeringsköhantering. Som en challenger hos oss får du en möjlighet att vara en viktig del i arbetet med att hitta nya bättre lösningar och utveckla våra arbetsprocesser som gör att vi blir ännu bättre. Om du vill bli processägare eller superuser finns det med andra ord inget som hindrar dig. Sist men inte minst består din vardag av en stor dos med kundkontakt - vilket jag tror du kommer att tycka är roligast med denna tjänst!

Förutom arbetsuppgifterna ovan kommer du att på sikt jobba med villkorsändringar, vilket kan innebära massuppsägningar av förråds-, garage- och parkeringsplatser för upprättandet av nya villkor.

Vem är du?
Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. För att du ska trivas i rollen är det därför viktigt att du är självgående och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är också väldigt viktigt - det vill vi att du också tycker när du väljer oss! Då tjänsten innefattas av en stor dos kundkontakt så tror vi att dina kollegor beskriver dig som en serviceminded och prestigelös person som också har förmågan att se helheten. Vi tror även att du har en förkärlek för siffror och ett gott affärssinne.

För att axla rollen så ser vi att du har utbildning inom ekonomi eller fastighetsförvaltning med ekonomisk inriktning till exempel från YH-utbilning, högskola eller liknande. Du har erfarenhet av att ha arbetat i en kundnära roll inom exempelvis kundtjänst. Vidare har du en god vana av att ha arbetat i affärssystem, det är meriterande att ha jobbat i Xpand likväl som att ha goda kunskaper inom Excel. Viss juridisk förståelse (bostadsrätts- och hyreslagen) är en fördel men inte ett krav. Utöver ovan ser vi även att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 230 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service) och spana in vår karriärsida! (https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/arbeta-hos-oss/)

Sök!
Tjänsten som avgifts- och hyreshandläggare är på heltid där provanställning på 6 månader tillämpas med tillträde enligt överenskommelse.

På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!

Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Bästa hälsningar

Emelie Kyhlstedt - Chef Avgift- och hyreshandläggning

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Larsson
+46 31 333 5484

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fastighetsägarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2021
  • Ansök senast: 22 december 2021

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


Är du en nyexaminerad ekonom som vill kicka igång din karriär?

Är du en nyexaminerad ekonom som vill kicka igång din karriär?

18 december 2024

Kvalificerad Bolagsekonom sökes till Brinova Fastigheter

13 december 2024

Administratör och brf-ekonom till brf Jupiter 1 i Täby

Administratör och brf-ekonom till brf Jupiter 1 i Täby

3 december 2024

Vikarierande ekonom

Vikarierande ekonom

3 december 2024