OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare och hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Vi är challengers!
Just nu befinner vi oss i en spännande tillväxtresa - därför söker vi en ekonomiassistent som vill vara med! Vi letar efter dig med erfarenhet av redovisning och leverantörsreskontra oavsett bransch, men såklart gärna från fastighetsbranschen. Vi tror att du vill vara med och göra skillnad och trivs i en roll där du får ta ansvar och vill bidra till att vi tillsammans blir bättre
Du drivs också av att utmana och utmanas, att arbeta med stort framtidsfokus samt att arbeta enklare och smartare tillsammans med dina kollegor mot en fantastisk kundupplevelse. Om du vill göra skillnad tillsammans med oss kan detta vara rätt möjlighet för dig!
Om rollen
Hos oss får du 260 kollegor, och ditt närmsta team består bland annat av mig, Lisa, Vian, Torun och Jenny. Det är vi som utgör en del av ett affärsområde på ett trettiotal personer som består av ekonomiska förvaltare, avgift- och hyreshandläggare och ekonomisupport.
Vilka är då superkollegorna som skulle utgöra ditt närmaste team? Vi är en blandad skara där allt mellan himmel och jord diskuteras på luncherna. Det vi alla har gemensamt är ett tydligt kundfokus, ambitioner och se vad vi behöver utveckla för att ta oss dit. Som ny superkollega hos oss är du därför nästa viktiga pusselbit för att vi tillsammans ska bli ännu bättre och nå dit vi vill.
Men vad innebär den pusselbiten? Som ekonomiassistent kommer ditt största huvudfokus att vara leverantörsreskontra. Vi vill att du är processägare för den och därmed ansvarar för att rutiner och processer fungerar och utvecklas som dem ska. Vi vill även att du konterar och attesterar fakturor, hanterar diverse avvikelser som uppstår, löpande leverantörsbetalningar, påminnelsehantering och har kontakt med våra samarbetspartners för att optimera och effektivisera samarbetet.
Vem är du?
Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Du förstår att kommunikation och samarbete över gränser är mycket värdefullt för framgång och jag vill att det är en av dina främsta styrkor också. Att jobba enklare och smartare är helt enkelt din grej!
Vi jobbar hårt för att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Då blir det viktigt att du vill göra skillnad tillsammans med oss och resten av företaget. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra längs vägen är också viktigt, jag är övertygad om att det blir roligare för alla då.
För att axla rollen som vår nästa superkollega har du:
- En relevant gymnasial utbildning inom ekonomi
- Minst ett års arbetslivserfarenhet inom redovisning
- Arbetslivserfarenhet av leverantörsreskontra
- Goda kunskaper i Officepaketet
Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 290 miljoner kronor per år och är 260 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service)
Sök!
Tjänsten innebär en tillsvidareanställning där sex månaders provanställning tillämpas. På Fastighetsägarna Service (https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/arbeta-hos-oss/) är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.
Bästa hälsningar
Josefin Bello
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Larsson
+46 31 333 5484