Hej ekonomisk förvaltare!

Hej ekonomisk förvaltare!

Arbetsbeskrivning

På Fastighetsägarna Service tycker vi om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Hos oss når du nya höjder.

Nu söker jag en superkollega som vill jobba som ekonomisk förvaltare hos oss. Jag söker dig som är intresserad av fastigheter och som vill jobba i ett stort framtidsfokus där vi hela tiden utmanar och utmanas. Om du vill göra skillnad tillsammans med oss kan detta vara rätt möjlighet för dig!

Om rollen

Hos oss får du 180 kollegor, och ditt närmsta team består bland annat av mig, Majalis, Yueet-Yee och Anders. Det är vi som utgör en del av ett verksamhetsområde på ett trettiotal personer som består av ekonomiska förvaltare, avgifts- och hyreshandläggare och ekonomisupport. Som ny kollega hos oss är du nästa viktiga pusselbit för att vi tillsammans ska bli ännu bättre och nå dit vi vill.

Som ekonomisk förvaltare hos oss ansvarar du för ekonomisk förvaltning av bostadsrättföreningars och privata fastighetsägares ekonomi. Din vardag består till största del av löpande redovisning, bokslut och budgetarbete bland en hel del andra spännande arbetsuppgifter. Arbetet utgår från gällande lagstiftning, god redovisningssed, interna rutiner och processer samt respektive kundavtal. Den mesta kommunikationen med kund och revisorer sker via vår kundportal, men också vid personliga möten. Jag vill att du drivs av att göra saker enklare och smartare och hur vi på så sätt kan utveckla kunder ur ett helhetsperspektiv. Ibland innebär därför rollen att du deltar i olika digitala utvecklingsprojekt, men även på kvällsmöten i form av styrelsemöten och årsstämma hos våra kunder.

Vilka är vi då (superkollegorna som hänvisades till ovan)? Vi är en blandad skara. Ett par gillar löpträning och innebandy. En annan tycker om basket, en annan småbarnslivet och den tredje ridning. Det vi har gemensamt är ett tydligt kundfokus, ambitioner och att se vad vi behöver utveckla för att ta oss dit.

Vem är du?

Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och jag vill därför att du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Hos oss är vi raka och tydliga med omtanke och jag vill därför att du har erfarenhet av och förmågan att med förtroende möta kollegor och kunder på ett professionellt sätt. På Fastighetsägarna Service präglas vi av att vi vill och kan ännu mer – tillsammans!

För att axla rollen tror jag att du har:

• En relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Oavsett vill jag att du har något års arbetslivserfarenhet inom redovisningsekonomi.
• Goda kunskaper i Excel och Officepaketet.
• Det är starkt meriterande om du har arbetat i Xpand och/eller Visma Bokslut.
• Erfarenhet av att vara delaktig i olika utvecklingsprojekt där du har visat stor initiativförmåga och en vilja att utveckla och utvecklas.

Jobba hos oss!

Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridisk konsultation, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget ca 260 miljoner kronor per år och är 180 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom fri tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

Vill du lära känna oss ännu bättre? Läs mer om oss på vår karriärsida och följ oss på Linkedin.

Ansökan och övrigt
Tjänsten är på heltid med tillträde så snart som möjligt beroende på tillgänglighet. Vi tillämpar provanställning 6 månader enligt kollektivavtal.

Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Självklart kan du maila mig om du har några frågor eller funderingar på mejladressen nedan.

Bästa hälsningar,

Josefin Bello

Gruppchef ekonomisk förvaltning och ekonomisupport

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Palmgren

Sammanfattning

Besöksadress

Alströmergatan 14
None

Postadress

Alströmergatan 14
Stockholm, 11247

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024