Hej ekonomisk förvaltare!

Hej ekonomisk förvaltare!

Arbetsbeskrivning

Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare och hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.

Nu söker jag en erfaren superkollega som vill jobba med ekonomisk förvaltning hos oss. Jag söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa och som trivs i en roll där du får ta ansvar och brinner för att utveckla våra kunder och bygga långa relationer. Jag ser att du som söker är intresserad av fastigheter och som vill jobba med ett stort framtidsfokus där vi hela tiden utmanar och utmanas med medarbetare som älskar att göra det enklare och smartare för kunden.

Om du vill göra skillnad tillsammans med oss kan detta vara rätt möjlighet för dig!

Om rollen

Hos oss får du 200 kollegor, och ditt närmsta team består bland annat av mig, Peder, Åsa, Paulina och Elvir. Det är vi som utgör en del av ett verksamhetsområde på ett trettiotal personer som består av ekonomiska förvaltare, avgifts- och hyreshandläggare och Ekonomisupport.
Som ny superkollega hos oss är du nästa viktiga pusselbit för att vi tillsammans ska bli ännu bättre och nå dit vi vill.

Vilka är vi då, superkollegorna som skulle bli ditt närmsta team? Vi är en blandad skara, ett par gillar löpträning och innebandy. En annan tycker om basket, en annan småbarnslivet och den tredje ridning. Det vi alla har gemensamt är ett tydligt kundfokus, ambitioner och att se vad vi behöver utveckla för att ta oss dit.

Som ekonomisk förvaltare ansvarar du tillsammans med oss för ekonomisk förvaltning av bostadsrättföreningars och privata fastighetsägares ekonomi. Även om vi agerar i en traditionell bransch med lång historik befinner vi oss i en period av stor förändring. Husen står där de står och människor bor där de bor - men behoven förändras. Jag söker därför dig som motiveras av att arbeta i en roll som innebär att du tar ett ägarskap för ditt ansvarsområde och driver det framåt för att komma i mål, med hänsyn till de olika förändringar som sker i branschen. Det är viktigt att du är självdrivande och proaktiv i ditt arbete där det finns därför stort utrymme för att forma rollen utefter det behov som du anser finns.

Vem är du?

Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Vidare ser jag att du har en god förmåga för att kommunicera då vi verkar i en företagskultur där samarbete över gränser är mycket värdefullt för att nå framgång och jag vill att det är en av dina främsta styrkor också.

Vi jobbar hårt för att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Det är därför av betydelse att du vill göra skillnad tillsammans med oss och resten av företaget. Det är även viktigt att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra längs vägen, jag är övertygad om att det blir roligare för alla då.

För att axla rollen tror jag att du har:

• En relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom redovisningsekonomi
• Avancerade redovisningskunskaper och kunskaper i Excel
• Kan arbeta självständigt med bokslut
• Erfarenhet från bank
• Van att arbeta med kunder och merförsäljning i större team
• Erfarenhet av arbete med kommersiella fastighetsägare

Meriterande om du har arbetat i Xpand och/eller Visma Bokslut

Om företaget

Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 200 medarbetare.

Vårt kontor är beläget på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och självklart finns även goda möjligheter att arbeta hemifrån. Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – när situationen återgår till det normala kommer det att finnas ledarledda träningspass varje vecka i våra egna lokaler och vi har även ett fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

Vill du lära känna oss ännu bättre? Läs mer om oss på vår karriärsida och följ oss på Linkedin.

Jobba hos oss!

Rollen som ekonomisk förvaltare är en heltidstjänst med en inledande provanställning på sex månader. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, jag träffar kandidater löpande.

Bästa hälsningar,

Sofie Berg
Gruppchef Ekonomisk förvaltning

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Palmgren

Sammanfattning

Besöksadress

Alströmergatan 14
None

Postadress

Alströmergatan 14
Stockholm, 11247

Liknande jobb


20 november 2024

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

20 november 2024

Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

4 november 2024

30 oktober 2024