OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsägarna är branschorganisationen som arbetar för en hållbar och fungerande fastighetsmarknad. Vårt uppdrag är att förbättra villkoren för fastighetsföretagandet i landet, så att bostads- och lokalmarknaden kan utvecklas. Vi erbjuder spetskompetens inom bland annat juridik, förhandling, utbildning och egenkontroll. Tillsammans med våra medlemmar skapar vi förutsättningar för tillväxt och rum för framtiden. Vi är en rikstäckande organisation med en stark lokal förankring.
Om tjänsten
I rollen som event- och marknadskoordinator har du ett operativt ansvar för Fastighetsägarna MittNords marknadsföring, internkommunikation och genomförande av gemensamma aktiviteter. Du ansvarar för marknadsföringen av de tjänster och produkter vi tillhandahåller våra medlemmar och du bidrar till utvecklingen av vårt kommunikationsarbete. Du ansvarar ofta för hela projekt, från att identifiera ett kommunikationsbehov till att producera innehåll. Du får skriva, fota, formge och följa upp. Du planerar, marknadsför och hjälper till med genomförandet av alltifrån digitala möten till större konferenser.
Vår event- och marknadskoordinator tillhör affärsområdet Medlem, marknad och näringspolitik där vi är tio kollegor med varierande arbetsuppgifter. Bland dina närmsta kollegor finns en kommunikatör som tillsammans med dig har ett geografiskt ansvar, men du samarbetar också i en utökad kommunikationsgrupp som sitter på olika ställen i landet. Resor inom landet förekommer. Du rapporterar till chefen för affärsområdet.
Arbetsuppgifterna är av olika karaktär, du skriver inlägg till vårt intranät, debattartiklar, skapar nyhetsbrev, inbjudningar, fotar till och genomför intervjuer, tar fram material till våra sociala mediekanaler, gör presentationsmaterial, beställer profil- och mässmaterial, bokar lokaler och föreläsare, planerar och genomför konferenser med mera.
Huvuduppdraget för Fastighetsägarna MittNords event- och marknadskoordinator är att säkerställa en god kvalitet på vårt kommunikationsarbete och event, både mot medlemskretsen och externa aktörer.
Din profil
Du har utbildning inom marknadskommunikation och/eller grafisk kommunikation eller motsvarande och några års erfarenhet av olika typer av operativa kommunikatörs- och marknadsförarsroller. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och har sinne för bild- och texthantering. Du är initiativrik, nyfiken, kreativ och noggrann.
Du hanterar Office365, Adobe Creative Cloud, främst Adobe Express, InDesign, Photoshop och Illustrator, du har erfarenhet av att arbeta i olika CMS, som t.ex. Episerver och utskickssystem, som t.ex. Ungapped. Du har erfarenhet av att skapa innehåll till sociala mediekanaler och kan dra lärdomar och utveckla ditt arbetssätt genom analyser från t.ex. GA4.
Tjänsten är ett vikariat från mitten av juni 2024 och drygt ett år framåt. Placeringsort är Västerås eller Örebro
Vi erbjuder
Fastighetsägarna MittNord är till ytan en utspridd organisation med 13 lokalkontor från Norrköping till Luleå. Trots vår utspriddhet har vi en nära kontakt med varandra och familjär känsla inom organisationen. För sjätte året i rad är vi certifierade som ett Great Place to Work företag. Vi är en modern arbetsplats där vi arbetar aktivt för att du ska ha en bra balans mellan arbete och fritid.
Välkommen in med din ansökan senast den 24 mars 2024. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Petra Skoglund, HR- och administrativ chef på telefon 0701-86 63 08 eller Lisa Hjelm, Chef affärsområde medlem, marknad och kommunikation på telefon 0701-64 44 33.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Larsson
+46 31 333 5484