OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.
Nu söker jag en superkollega som vill jobba med lokaluthyrning och förvaltning hos oss. Jag söker dig som vill jobba i ett företag med stort framtidsfokus med medarbetare som älskar att göra det enklare och smartare för kunden. Här finns det stor potential för dig att växa och som vår nya kollega är du en viktig del i att vi lyckas och når dit vi vill.
Om rollen
Den här rollen innebär att du kommer att arbeta med uppdrag inom lokaluthyrning och förvaltning. Som lokaluthyrare så ansvarar för att hjälpa kunden att hitta nya hyresgäster till vakanta lokaler samt arbetar aktivt med att hitta nya uthyrningsuppdrag. Du ansvarar självständigt för hela uthyrningsprocessen från anbud, visningar, förhandlingar till att skriva hyresavtal. Du identifierar nya affärsmöjligheter för såväl uthyrning som för andra områden och det är därför viktigt att du trivs med att samarbeta över gränser.
Vi älskar att göra affärer och tillsammans förvaltar vi hyresbostäder, kontorslokaler och bostadsrättsföreningar i hela Stockholms län. Som förvaltare så har du ett helhetsansvar för att säkerställa att vi håller en hög nivå på leverans och service gentemot våra kunder. Du har en ledande roll i att koordinera och sammanföra rätt kompetens, utifrån vad förvaltningsuppdraget innefattar, till olika kundteam. Till din hjälp har du dina kollegor inom kundservice, juridik, ekonomi, hyres- och avgiftsavisering, projektledning, fastighetsskötsel, driftteknik, lokalvård och trädgård. Du är kundens första och främsta kontakt och den som planerar, utvecklar samt driver arbetet inom de olika kundteamen framåt.
I rollen som förvaltare och lokaluthyrare ingår även följande arbetsuppgifter:
- Driva uthyrningsprocesser från anbud till hyresavtal
- Identifiera nya uthyrningsuppdrag
- Affärsmässigt helhetsansvar för dina kunder
- Utveckla våra kunders fastigheter enligt mål och planer
- Identifiera och initiera förbättringar av våra kunders värden och driftnetto samt säkerhetsställa att lagar och regler efterlevs
- Hantera underhållsfrågor, omförhandlingar samt driva mindre projekt och upphandlingar
Vem är du?
Jag söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa och som trivs i en roll där du tar ansvar för och brinner för att utveckla våra kunder och bygga långa relationer. För att trivas i rollen är det viktigt att du älskar att göra affärer och att du är duktig på att identifiera nya affärsmöjligheter. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och ligger steget före där vi alltid strävar efter att göra det enklare och smartare för kunden. Här vill vi utmana och pröva nytt. Jag ser också att du har en god förmåga för att kommunicera då vi verkar i en företagskultur där samarbete över gränser är mycket värdefullt för att nå framgång och jag vill att det också är en av dina främsta styrkor.
Du kommer till ett företag som verkligen vill och kan ännu mer - vi jobbar hårt för att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Det är därför av betydelse att du vill göra skillnad tillsammans med oss och resten av företaget. Det är även viktigt att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra längs vägen, jag är övertygad om att det blir roligare för alla då. På Fastighetsägarna Service är vi vår styrka.
För att axla rollen tror jag att du har:
- Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller liknande
- Minst två års arbetslivserfarenhet av lokaluthyrning och/eller fastighetsförvaltning
- Kunskaper inom lokalhyresjuridik
- Erfarenhet i Incit Xpand är meriterande
Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 230 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service)
Sök!
På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.
Bästa hälsningar
Sevim Demir
Områdeschef förvaltning och lokaluthyrning
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Larsson
+46 31 333 5484