OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Fastighetsägarna Service är inte som alla andra. Vi är challengers som drivs av att hitta nya vägar för att nå nya höjder. Tillsammans förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande, och nu söker jag dig som vill driva och utveckla vår inhouse-byrå samt vårt arbete med CRM och att skapa en kundupplevelse som speglar vårt varumärke.
Om rollen
I rollen som marknadschef leder du vårt team Marknad som är en del av avdelningen Marknad, Hållbarhet och HR. I marknadsteamet ingår rollerna Digital Content Producer samt Content Managers som arbetar mot våra två huvudsakliga målgrupper: bostadsrättsföreningar och kommersiella fastighetsägare. Teamet planerar och producerar innehåll i egna och köpta kanaler, där fokus idag är sociala medier, nyhetsbrev, native och marknadsföringskampanjer samt vår app. Vi har stort fokus på rörligt och producerar idag allt innehåll inhouse i vår studio eller på andra platser i främst Stockholmsområdet. Som marknadschef har du personalansvar för teamet och ansvarar för marknadsplan och budget. I rollen ingår att utveckla vår kanalstrategi och tillsammans med teamet utveckla bolagets varumärke, sätta strategi för innehållsproduktionen och ansvara för innehållet i alla relevanta kanaler. Utöver detta samarbetar ni med HR-teamet i vårt arbete med Employer branding samt innehåll som bidrar till att bygga stolthet inom företaget.
Vårt arbete med att utveckla kundresan och kundupplevelsen är bara i sin linda och du blir en nyckelspelare för att bygga upp bolagets CRM, från kravställning till implementering och fortsatt utveckling. I det ansvaret ingår även att tillsammans med teamet sätta struktur för marketing automation-resor och kommunikationsflöden som förbättrar vår kundupplevelse och skapar nya affärer. Utöver detta kommer du även att ansvara för att genom vår kunddata utveckla sätt att mäta och följa upp kundupplevelse och försäljning genom relevanta KPI:er. I rollen som marknadschef ingår du i projektgrupper inom främst digital utveckling, där du har kommunikations- och marknadsperspektivet som ditt ansvar. Du ansvarar även för våra externa samarbeten.
Vem är du?
Vår företagskultur har varit och är avgörande för bolagets tillväxtresa. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare och vi tror på att hög initiativkraft och disciplin skapar självdrivande medarbetare som kan ta kloka beslut i vardagen och utvecklas med företaget. Att trivas och vilja vara en del av den företagskulturen är såklart viktigast av allt för att vi ska vara en perfect match.
Du drivs av förändring, är strukturerad och tycker om att ta ägarskap och få saker att hända.
Du har en förmåga att se helheten, men också en förståelse för hur detaljer kan vara avgörande för att nå dit vi vill. Du älskar att dina dagar innehåller lika delar processflöden och analys som kreativitet och storytelling - och du drivs av att använda den kombinationen för att skapa försäljning och en fenomenal kundupplevelse. Du trivs i en roll där du är en del av ett team och du gillar att ha koll utan kontroll.
Vi är en perfect match om du:
- har eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande relevant utbildning
- har minst fem års erfarenhet av att ha jobbat med kommunikation och marknadsföring, gärna i roller där CRM-processer har varit ett tydlig fokus. Har du dessutom ingått i eller drivit ett inhouse-team är det ett plus
- har erfarenhet av systemstöd kopplat till CRM-processer
- har erfarenhet av att driva eller ingå i utvecklingsprojekt
- är en van beställare och kravställare gentemot externa samarbetspartners
- är nyfiken på och ödmjuk inför en ledarroll med personalansvar
Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 290 miljoner kronor per år och är 250 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service)
Sök!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledningsvis 6 månaders provanställning. Rollen är ny hos oss och tillträde sätts därför i dialog med rätt kandidat. Vi träffar kandidater löpande och hos oss gillar vi tempo - vänta därför inte med din ansökan.
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger. Jag ser fram emot att träffa dig!
Anna Birgersson,
Chef Marknad, Hållbarhet och HR
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Larsson
+46 31 333 5484