OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare och hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.
Nu söker jag en redovisningsekonom som vill jobba med ekonomisk förvaltning hos oss. Jag söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa och som trivs i en roll där du får ta ansvar och brinner för att utveckla våra kunder och bygga långa relationer. Jag ser att du som söker är intresserad av fastigheter och som vill jobba med ett stort framtidsfokus där vi hela tiden utmanar och utmanas med medarbetare som älskar att göra det enklare och smartare för kunden. Om du vill göra skillnad tillsammans med oss kan detta vara rätt möjlighet för dig!
Om rollen
Hos oss får du 200 kollegor, och ditt närmsta team består bland annat av mig, Peder, Åsa, Paulina och Elvir. Det är vi som utgör en del av ett verksamhetsområde på ett trettiotal personer som består av ekonomiska förvaltare, avgifts- och hyreshandläggare och ekonomisupport.
Vilka är vi då, superkollegorna som skulle bli ditt närmsta team? Vi är en blandad skara, ett par gillar löpträning och innebandy. En annan tycker om basket, en annan småbarnslivet och den tredje ridning. Det vi alla har gemensamt är ett tydligt kundfokus, ambitioner och att se vad vi behöver utveckla för att ta oss dit. Som ny superkollega hos oss är du därför nästa viktiga pusselbit för att vi tillsammans ska bli ännu bättre och nå dit vi vill.
Men vad innebär den pusselbiten? Som redovisningsekonom inom ekonomisk förvaltning ansvarar du för bostadsrättsföreningars och privata fastighetsägares ekonomi. Din vardag består till största del av löpande redovisning, bokslut och budgetarbete bland en hel del andra spännande arbetsuppgifter. Som utgångspunkt har du gällande lagstiftning, god redovisningssed, interna rutiner och processer samt respektive kundavtal.
Även om vi agerar i en traditionell bransch med lång historik befinner vi oss i en period av stor förändring. Husen står där de står och människor bor där de bor - men behoven förändras. Jag vill därför att du motiveras av att ta ägarskap för ditt ansvarsområde och driver det framåt för att komma i mål, med hänsyn till de olika förändringar som sker i branschen. Det är viktigt att du är självdrivande och proaktiv i ditt arbete och det finns därför stort utrymme för att forma rollen utefter det behov som du anser finns.
Vem är du?
Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Du förstår att kommunikation och samarbete över gränser är mycket värdefullt för framgång och jag vill att det är en av dina främsta styrkor också.
Vi jobbar hårt för att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Det är därför viktigt att du vill göra skillnad tillsammans med oss och resten av företaget. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra längs vägen är också viktigt, jag är övertygad om att det blir roligare för alla då.
För att axla rollen tror jag att du har:
• En relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom redovisningsekonomi
• Avancerade redovisningskunskaper och kunskaper i Excel
• Kan arbeta självständigt med bokslut
• Van att arbeta med kunder och merförsäljning i större team
Det är meriterande om du har arbetat i Xpand och/eller Visma Bokslut.
Om företaget
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 200 medarbetare.
Vårt kontor är beläget på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och självklart finns även goda möjligheter att arbeta hemifrån. Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – när situationen återgår till det normala kommer det att finnas ledarledda träningspass varje vecka i våra egna lokaler och vi har även ett fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.
Vill du lära känna oss ännu bättre? Läs mer om oss på vår karriärsida och följ oss på Linkedin.
Jobba hos oss!
Rollen som redovisningsekonom inom ekonomisk förvaltning är en heltidstjänst med en inledande provanställning på sex månader. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, jag träffar kandidater löpande.
Bästa hälsningar,
Sofie Berg
Gruppchef Ekonomisk förvaltning
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Palmgren