OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.
Nu söker jag en superkollega som vill jobba som operativ teamlead för vår kundservicefunktion med stort fokus på kundnöjdhet och att göra saker enklare och smartare. Jag söker dig som älskar service, att utveckla kunder och som får energi av att göra skillnad. Vidare brinner du för att coacha och utveckla medarbetare. Här kommer du till ett företag med stort framtidsfokus och om du vill vara med på vår tillväxtresa så tror jag att det här kan vara helt rätt möjlighet för dig!
Om rollen
På Fastighetsägarna Service tar vi hand om husen som andra kallar för sitt hem där vi ser till att vardagen blir enklare för fler. Vi älskar att göra affärer och bibehålla långa relationer så för oss är det viktigt att vi bidrar till det stora hela för både våra kunder, de boende och oss själva. Det värde vi skapar för våra kunder handlar såväl om skötsel och service som att utveckla våra kunders fastigheter och skapa hållbara hem där människor trivs och känner trygghet. Som operativ teamledare är du en nyckelperson för att skapa mervärde till våra kunder.
På kundstöd hanterar vi frågor från våra kunder och medlemmar via telefon och ärendehanteringssystem med främsta fokus på kundnöjdhet samt att göra det enklare och smartare för kunden. I rollen som teamlead arbetar du dels operativt mot kund, dels arbetsleder medarbetargruppen i vardagen. Du arbetar nära Sandra som är chef för kundstöd och blir i vardagen en brygga mellan den operativa verksamheten och Sandra. Gruppen består idag av 10 heltidsmedarbetare som arbetar mot kund främst i telefon och ärenden men också via digitala ytor som kundportal, applikation och mejl. Som teamlead har du stora möjligheter att påverka med dina idéer, då kundstöd, i takt med bolagets tillväxtresa övrigt, växer sett till storlek och komplexitet. Rollen innebär många kontaktytor, dels i den egna gruppen men också med övriga bolaget. Du förväntas engagera dig i samarbeten och bygga relation med kollegor i andra yrkesgrupper i huset, vilket vi tror bidrar till förbättrade förutsättningar för din medarbetargrupp i sina kunddialoger. Därför tror vi att du är en prestigelös person som älskar kundmötet och som brinner för att leverera en kundupplevelse i världsklass.
Rollen innebär bland annat att du:
- Bidrar till planeringen av och följer dagligen upp den dagliga driften i form av schemaläggning, inkluderat exempelvis sjukfrånvaro och semesterplanering
- Ansvarar för kvalitétsuppföljning; sätter upp och följer upp KPI:er/mål, tar fram statistik, planerar förbättringsinitiativ
- Medverkar i rekryteringsprocesser
- Ansvarar för onboarding av nya medarbetare
- Ansvarar för 1on1-möten med samtliga medarbetare med fokus på resultat/prestation och coachning
- Bidrar med innehåll i gruppmöten
- Håller i utbildningar och kompetensutvecklande forum
- Samverkar med övriga affärsområden i bolaget
- Har kontakt med våra kunder och medlemmar primärt via telefon, men även via ärendehanteringssystem, boendeapp och kundportal
- Hanterar frågor som kan röra avgift och hyresavisering, felanmälan och medlemserbjudanden
- Hanterar diverse administrativa uppgifter
- Driver förbättring och utveckling av arbetssättet på kundstöd
Vem är du?
Du kommer till ett företag med stort framtidsfokus och det finns stor potential för dig som vill utvecklas och vara med och bidra till vår tillväxtresa. Jag söker dig som brinner för kundservice och som tycker om att arbeta med telefonen som arbetsverktyg. Att vara kommunikativ och social faller dig naturligt och det är viktigt att du vill göra skillnad för våra kunder. För dig är det viktigt med uppföljning, ordning och att alltid leverera ett kvalitativt arbete. Att arbeta inom kundstöd innebär en omväxlande vardag och jag vill att du känner dig trygg i din vilja att lära dig och förmåga att hitta lösningar på problem. Här är vi och ska vara kollegor som tar initiativ och är steget före - för oss är tempo vår motor.
Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är väldigt viktigt. Det vill vi också att du tycker är viktigt när du väljer oss. På Fastighetsägarna Service präglas vi av att vi vill och kan ännu mer - tillsammans.
Kvalifikationer
- Minst ett års erfarenhet som teamlead för kundtjänst inom servicebranschen
- Erfarenhet från fastighetsbranschen är starkt meriterande
- Erfarenhet av att arbeta mot KPI:er
- God systemvana
- Du uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift
Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service)
Sök!
Tjänsten innebär en tillsvidareanställning där sex månaders provanställning tillämpas. På Fastighetsägarna Service (https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/arbeta-hos-oss/) är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.
Bästa hälsningar
Sandra Jansson
Gruppchef kundstöd
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Larsson
+46 31 333 5484