OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Heléns Rör - en del av BENTELER Distribution - har vi vårt eget sätt att nå framgång – det gör vi genom att kombinera och lyfta fram olika egenskaper när vi bygger våra team.
Som Skandinaviens ledande leverantör av industriella stålrörslösningar erbjuder vi spännande utvecklingsmöjligheter - med varierande arbetsuppgifter, en hel del personligt ansvar och internationella karriärmöjligheter. Vi ger dig spelutrymme och en chans att forma din egen personliga karriär. Heléns - möjligheter för personligheter.
Heléns och därmed också vår HR-avdelning står inför många intressanta och nya utmaningar framöver.
Brinner du för lönefrågor samt gillar utmaningar, då kanske tjänsten som Löneadministratör är något för dig?
Arbetet som löneadministratör består av löneadministration, så som lönearbete, uppdatering och underhåll av löne-och tidssystem, tidsadministration, hantering av pensioner och gruppförsäkringar mm. Du kommer även delvis att arbeta med andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom vår HR-avdelning. Då vi ingår i en tysk koncern kan det stundtals innebära internationella kontakter inom HR-området.
Som person är Du analytisk, noggrann, och serviceinriktad. Att du är en person med hög integritet och har lätt att skapa förtroende tar vi för givet. Du måste trivas med att arbeta mot deadlines, i en organisation i ständig utveckling och utmanas av att finna nya sätt att lösa uppgifter på. Vi ser gärna att du minst har 3-5 års erfarenhet från kvalificerat lönearbete och att din utbildningsbakgrund gärna är högskolans PA-program eller motsvarande, alternativt en utbildning på yrkeshögskola med inriktning HR/lön. Vi ser att du har arbetat med ett större HR/PA-system, och har du erfarenhet av Hogias PA-program är detta meriterande. Har du dessutom erfarenhet av SAP och dess HR-modul ser vi även det som meriterande. Du har erfarenhet av att kunna tolka och tillämpa lagar, kollektivavtal och andra regler som påverkar lönearbetet. Vidare har du god datavana i programmen Word och Excel samt goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga och sociala kompetens.
Vi erbjuder dig en fin arbetsmiljö i en hög förändringtakt med spännande och trevliga kollegor. Att arbeta med administration på Heléns är inte ensamt, stödet finns alltid nära. Vi erbjuder flexibel arbetstid och en trevlig atmosfär.
Tjänsten är på heltid med placering vid vårt huvudkontor i Halmstad. Rekryteringen sker i samarbete med AW Urval. Eventuella frågor besvaras av Ann Willner, på telefon 0760-258008.
Du ansöker tjänsten på: www.awurval.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Willner Rekryteringskonsult
0760-258008
Malin Brandqvist
adminstratör
Ann Willner
redovisningsekonom