OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ och driven ledare med starkt kundfokus? Vill du arbeta i en föränderlig miljö i ett globalt bolag? Då kan du vara den vi söker! Som Help Desk Manager på Gilbarco ansvarar du för att leda och motivera dina medarbetare till att nå goda resultat. Detta är en direktrekrytering till Gilbarco, och tjänsten är tänkt att vara tillsvidare. Gilbarco Veeder-Root erbjuder kompletta lösningar för drivmedelsbranschen med en global täckning. De erbjuder produktexpertis och en oslagbar kundservice och är dedikerade att skapa bättre affärer för våra kunder. Deras utbud och lösningar är designade för att maximera drift och lönsamhet inom retail, affärsstöd (support, service och utveckling), drivmedelspumpar samt nivåmätning.
Om tjänsten
Som chef för kundserviceenheten har du en nyckelfunktion i företagets dagliga verksamhet – det är du tillsammans med ditt team som förvaltar och bygger upp relationer med Gilbarcos kunder varje dag. Som Help Desk Manager är det ditt uppdrag att leda, coacha och engagera ditt team för att skapa förutsättningar för en stark kundservicekultur - baserad på kunskap och pedagogik.
Rollen kräver att du arbetar proaktivt för att optimera kundprocessen vilket innebär att initiera, planera, genomföra och följa upp strategiska och taktiska mål för enheten.
Du har personalansvar för ca 8 medarbetare inom Helpdesk 1 och Helpdesk 2.
Du är en medlem av ledningsgruppen för Aftermarket Sverige och arbetar nära regions cheferna. Du rapporterar till Operation Manager för Sverige. Resor kan förekomma i arbetet.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Utöver ovan så innefattar rollen som Help Desk manager nedan arbetsuppgifter:
• Säkerställa att den totala svarstiden till kunderna, tillhandahållen av den operativa funktionen, stödjer en kundtjänst som är extremt effektiv, effektiv och professionell. Syftet är att ge den bästa kundservicen i branschen med fokus på att förbättra verksamhetens prestanda för att behålla och attrahera kunder.
• Säkerställa leverans av serviceavtalskrav
• Utveckla rutiner och instruktioner
• Framtagande av rapporter och analyser för policyimplementering med månatliga uppdateringar och resultat. KPI:er uppdateras dagligen, veckovis och månadsvis.
• Leda, arrangera och förbereda data för avtalsenliga kundmöten för alla Serviceavtalskunder.
Vem är du?
Vi söker dig som har ledarerfarenhet från en servicerelaterad teknisk verksamhet och är redo för nästa utmaning. Du har kunskap inom såväl teknik som projektledning och vi ser gärna att du tidigare arbetat med Lean. Om du har erfarenhet av drivmedelsbranschen är det meriterande. Har du även erfarenhet från Helpdesk 2 så är det en fördel. Som person är du initiativtagande och resultatinriktad med förmåga att motivera och leda dina medarbetare. Du trivs att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo och har alltid hög kundnöjdhet i fokus. Då rollen innebär många kontakter såväl internt som externt ska du ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska.
Tycker du att detta låter som en spännande tjänst? Urval och intervjuer sker löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Tjänsten kan tillsättas innan sista datum.
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att vår process är kvalitetssäkrad.Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.
Varmt välkommen med din ansökan.Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.uniflex.se.
Uniflex är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.