OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Help Desk Specialist till vårt team i Bromma!
Inspireras du av kreativ problemlösning i teknisk miljö? Har du ett stort intresse för IT och vill arbeta i ett team av professionella medarbetare? Utmärkt, skicka in din ansökan redan idag!
Vad gör Help Desk-specialister?
Som help desk specialist så utför du problemsökning på distans för att ge lösningar i realtid och erbjuda support genom i alla våra produkter, både till våra kunder och medarbetare ute i fält. Du hanterar och löser systemfel relaterade till mjukvara, mjukvaruuppgraderingar för oljebolag, och ger support till våra fältservicetekniker. Du använder även fjärrövervakningsverktyg för proaktivt underhåll. Du löser uppgifter självständigt och du har alltid ditt team som stöttar dig när du behöver det. Du fungerar även som intern IT för det svenska Gilbarco-teamet. Det kan tänkas tillkomma beredskap på kvällar och helger ca. en vecka per månad.
Vad vi erbjuder?
Ett starkt lokalt team med fantastiska kollegor! Vi är för närvarande cirka 100 personer som arbetar i Gilbarco Sverige. Vi arbetar på olika positioner runt om i Sverige. Vi har nytt kontor i Bromma, Stockholm. Vi är en del av ett stort multinationellt företag och vår företagskultur ger stora möjligheter till utveckling och en lång karriär.
Teknisk Help Desk-service är en av de viktigaste lösningarna i vår produktportfolio. Technical Help Desk är centrum för spetskompetens inom lösningar och du kommer att ge teknisk support i alla våra produkter. Detta är en fantastisk möjlighet för någon som är villig att utvecklas och växa sina kunskaper inom olika tekniker, branschledande produkter och lösningar.
Vem letar vi efter?
Vi söker en flexibel och positiv person som har erfarenhet av att arbeta i en teknisk miljö (IT-avdelning eller Helpdesk) och som har lätt för att lära och undersöka självständigt.
Du har en gedigen förståelse för IT, automatiserade system och kompetens inom nätverkskommunikation. Du är mycket bekväm med att prata med kunder och fälttekniker och du kan ändra din kommunikationsstil efter mottagande person. Du är en kundtjänstinriktad person som tycker om att arbeta i team och du är trevlig att samarbeta med. Då mycket kommunikation är verbal är flytande svenska och engelska ett måste.
Detta är till en början 12 månaders uppdrag, med utmärkta möjligheter till förlängning.
Skicka in din ansökan tillsammans med ditt CV, följebrev och löneförväntning till Erika.rondal@gilbarco.com.
Vi kommer att börja intervjua omgående och fylla rollen så fort vi hittat vår nästa medarbetare.