OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en help desk-tekniker till ett internationellt företags Sverigekontor vilket är beläget i Stockholm. Företaget är en ledande aktör för IT-systemlösningar inom vårdsektorn och är verksamt i över 80 länder. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta teknisk assistans genom 1st line support där du hjälper kunde via telefon och remoteverktyg. De problem som inte löses i denna första kontakt eskaleras till rätt instans eller till onsite-tekniker där det krävs. Slutligen följer du upp ärenden tills det att de löses eller stängs. Arbetet grundar sig i en Windowsmiljö och ställer krav på både dina tekniska och dina kommunikativa kunskaper. Dessutom kommer du att behöva sätta dig in i företagets egenutvecklade produkt vilket förutsätter att du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya system. Kravprofil - Relevant utbildning inom IT/data-området - Goda kunskaper och erfarenhet av Office och andra Microsoft-produkter - Erfarenhet från serviceinriktat arbete, t.ex. kundtjänst, helpdesk eller support - Erfarenhet av läkemedelsbranschen är meriterande - Du uttrycker dig utmärkt i tal och skrift, även på engelska Du är en ödmjuk och pedagogisk person som talar flytande engelska. Du är prestigelös och trivs i en miljö där du får hjälpa andra människor och som ger dig möjlighet att sätta dig in i olika IT-problem och bidra till dess lösning. Du har ett stort intresse för teknik i kombination med att ge service och du har lätt för att prioritera och ta till dig nya saker.