Helpdesk / 1st line till världsledande Telekomföretag i Kista

Arbetsbeskrivning

Om vår kund

Vår kund är en världsledande aktör inom telekombranschen. De har sitt huvudkontor Kista och kontor över hela världen. I Kista har de ett walk in center där medarbetare kan lämna in sina telefoner och datorer för support. Supporten sker såväl remote som över disk.

Om tjänsten

I rollen som helpdeskmedarbetare arbetar du med 1st line support i ett team om 15 personer. Tillsammans med dina kollegor supportar du interna PC-användare inom såväl hård- som mjukvara. I uppgifterna ingår allt från installation av drivrutiner och skrivare till felsökning och reparationer. Du väntas växa in i rollen och på sikt även supporta remote inom nätverksrelaterade ärenden. Du börjar som konsult hos Carotte Staff, med chans till överrekrytering till uppdragsgivaren på sikt.

Vi söker dig som

- Gärna en IT-utbildning;( gymnasienivå eller eftergymnasiala studier) i grunden
- Erfarenhet av service desk och teknisk support (PC HW & SW gärna även mobiltelefoner)
- Erfarenhet av Microsoft
- Gärna nätverkskunskaper
- Gärna printerkunskaper
- IT/teknik intresse
- Pga. rådande omständigheter ser vi gärna att du bor i närheten av Kista alternativt innehar körkort och tillgång till egen bil.


Personliga egenskaper

Som person är du målinriktad, driven, noggrann, analytisk och servicemedveten. Din kommunikationsförmåga och servicekänsla är välutvecklad och du har lätt för att samarbeta internt med dina medarbetare såväl som externt med kunden. Vi tror att du enkelt kan växla mellan olika arbetsuppgifter och har förmågan att hålla flera arbetsuppgifter igång samtidigt.

Om oss

Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vårt jobb är att förenkla ert. Vi matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med ditt team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera.



Sökord: 1st line, helpdesk, support, it, pc, microsoft, office, nätverk, telekom, kista, Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Bäckman

Sarah Högbacka

Oscar Ohlsén

Fideli Svensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carotte Staff
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2020
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Besöksadress

Tegeluddsvägen 92, Stockholm
None

Postadress

Tegeluddsvägen 92
Stockholm, 11528

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024