OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kammarkollegiet är en statlig myndighet med juridiska, ekonomiska och administrativa uppgifter.IT-enheten är en av fyra enheter på Kammarkollegiets administrativa avdelning.Vi är 5 anställda av drygt 200 och finns på Riddarholmen i Stockholm.Kammarkollegiet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering.Mer information om Kammarkollegiet hittar du på www.kammarkollegiet.se Helpdesk First line support IT-enheten har ansvar för att kollegiets IT-miljö fungerar och utvecklas i takt med verksamhetens behov.Då enheten är relativt liten krävs det att alla medarbetare har en bred IT-kompetens är serviceinriktade och har viljan att lära nytt.Dina arbetsuppgifter *Via telefon och helpdesksystemet (MMK) ta emot, klassificera och till second line fördela felanmälan från användare.Du tycker om att hjälpa andra med att lösa problem via telefon och remoteverktyg.Kollegiet fäster stor vikt vid personliga egenskaper.Kammarkollegiets IT miljö Kollegiet kör idag ett switchat tp kat 5 nät med cirka 210 arbetsplatser anslutna på fyra verksamhetsplatser i Stockholm och Karlstad. Nätverksoperativet är Novell NetWare 6.5 i ett Novell cluster.Som databas och applikationsplattform används Windows 2000 och MS SQL-server 2000 i ett Windows 2000 cluster, dessutom finns ett antal system som använder MS SQL 6.5, Paradox, Dbase och SB4W som databashanterare. Som utvecklingsverktyg används MS .Net plattformen och C#. För backuper används TSM 5.3.Arbetsplatsoperativ är Windows XP.Standardprogram är Office XP, Groupwise 7.0.I övrigt används Agresso för ekonomifunktionen och ett antal egenutvecklade applikationer för verksamhetsstödet.Välkommen med din ansökan inkl.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26