Helpdesk - Administratör

Arbetsbeskrivning

ITDM är specialiserade på att leverera lösningar och produkter för kostnadseffektiv IT.Produkter och lösningar blir allt mer komplexa och vår roll är att bringa IT närmare affärsprocessen och kundbehovet.Att ge support och stöd eller utveckla lösningar till kunder utförs bäst av dem som har detta som huvudsyssla och som tycker det är roligt och utmanande.Det gör vi!Vi behöver dig som tycker det samma och har: Ett interesse för IT men med ännu större administrativt intresse och en förmåga och vilja att lösa problem.Att arbeta med telefon och hantera såväl interna som externa kunder måste vara en av dina styrkor.Du kommer att arbeta med: - Ta emot inkommande Helpdesk-samtal från våra kunder.- Registrera alla ärenden i vårt ärendesystem.- Att ge 1:st line support där du besitter kompetens att lösa problem.- Dela ut ärenden till lämplig tekniker.- Administrera och koordinera alla ärenden samt att ansvara för planering av resurser för våra åtagande mot kund.- Återkoppla till kund för verifiering av "löst problem".- Övervakning av några av våra kunders utrustning via våra redan etablerade verktyg.- Ta ut månadsrapporter och även utföra vissa analyser av statistik. Du som person: Vi vill att du är kund och serviceinriktad och har ett starkt driv i din personlighet.Du är glad, positiv och lösningsorienterad.Du tycker som oss att det är roligt att ha nöjda kunder och du drivs av att åstadkomma resultat.Vi behöver dig som är självständig och som har lätt att ta kontakt och umgås med kunder och kollegor. Vi samarbetar med Adecco i denna rekrytering.Märk din ansökan med Helpdesk-administratör.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010