Helpdesk-administratör för finansiell mjukvara

Helpdesk-administratör för finansiell mjukvara

Arbetsbeskrivning

Här får du möjligheten att arbeta med ett väl fungerande team i en serviceinriktad roll som gör stor skillnad för kunder och kollegor. Du som person är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du har ett driv och trivs med att arbeta både självständigt och remote. Du strävar alltid efter att ge bästa möjliga service till kunder och kollegor. Vill du utvecklas mer och bli inspirerad av kompetenta kollegor? Vill du känna att du direkt bidrar till vår kunds verksamhet och till deras kunder? Då är detta något för dig.


Läs mer om tjänsten nedan och kontakta oss redan idag!


Du blir en viktig kugge i kundens support som ansvarar för att deras kunder får rätt hjälp och i rätt tid. Ytterst kommer ditt arbete att handla om att samordna den specialistkompetens som behövs för ders kunders frågor. Arbetet sker i nära samarbete med deras konsulter och naturligtvis med kunden där motparter som ekonomichefer, financial controllers samt koncernredovisningschefer är involverade.


Specifikt kommer dina arbetsuppgifter vara:
- Ta emot ärenden, prioritera och säkerställa hjälp från antingen dig själv eller specialistkompetens från deras konsulter för att kunna slutföra ärenden.
- Återkoppla till kunder löpande för att upprätthålla vår kunds trygga och stabila supportfunktion tillsammans med kollegor.
- Samordna kontakten direkt med leverantörer för 3rd line support vid behov.


Vad vår kund erbjuder dig:
Kunden försöker skapa stort engagemang genom att
- skapa ett klimat som bygger på starkt lagarbete med korta beslutsvägar drivet av spännande utmaningar utan prestige
- ha tydliga mål och leva efter kundens värderingar
- göra det möjligt att arbeta flexibelt på det sätt som passar var och en bäst
- erbjuda det mindre bolagets fördelar i kombination med att du får arbeta med och representera lösningar från ledande internationella programvaruleverantörer
- erbjuda möjlighet att utvecklas inom kunders lösningar som exempelvis Cognos Controller, Aaro, Amana, CDM Insight Software med flera etc samt teknik för integration och installation som krävs för kunders lösningar.
- jobba med team som fått en rad internationella priser för sitt framgångsrika arbete
- göra det möjligt att växa och utvecklas som individ och professionellt
- vara ett bolag som tar sin roll som arbetsgivare på allvar


Kundens värderingar är lagarbete, engagemang, kompetens och balans. Du kommer att ingå i ett team där det tillhör vardagen att hjälpa varandra kring olika typer av kompetens samtidigt som man följer upp och utvecklar kundrelationer vilket innebär ett givande och tagande som gynnar dig, gruppen och kunden som företag.


Din profil och meriter:
- Du är en hängiven och nyfiken person med en utåtriktad disposition
- Du gillar att ha kontakt med nya människor och att hjälpa andra i behov av hjälp.
- Du har med fördel erfarenhet från något av standardsystemen på marknaden, gärna Cognos Controller eller Aaro, alternativt besitter ett stort tekniskt intresse som gör att du snabbt förstår behov och vem som kan hjälpa till.
- Du är utåtriktad, kommunikativ och kundorienterad
- Förmåga att ha många bollar i luften med bibehållen struktur och kontroll på situationen
- Goda kunskaper i engelska både i tal och skrift


Tveka inte att ansöka om du tycker att vårt erbjudande låter intressant och känner att du stämmer väl in på kompetensprofilen ovan.


Alla ansökningar hanteras självfallet strikt konfidentiellt. Inkomna ansökningar hanteras löpande.


Om Jobshark
Jobshark erbjuder rekryteringstjänster för IT-sektorn. Vi har ca 200 kunder och däribland några av Sveriges mest framstående teknikbolag. Jobshark ingår i en företagsgrupp med ca 50 anställda.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Comstream AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 23 oktober 2021

Postadress

Östra Vittusgatan 36
KARLSKRONA, 37133

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024