Helpdesk administratör till Rakel och ledningssystem

Helpdesk administratör till Rakel och ledningssystem

Arbetsbeskrivning

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.


Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan spegla den variation som finns i samhället. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




Vill du förbättra Sveriges förmåga att hantera kriser? Vill du göra nytta för dina medmänniskor?

Då kanske du är vår nästa kollega.

Om anställningen
I rollen som administratör på Rakel och ledningssystem kommer du ha en betydande roll för verksamheten där noggrannhet och struktur är av största vikt. Hos oss blir du en viktig medspelare i ett kompetent team, som arbetar operativt och taktiskt med dessa samhällskritiska system. Det är en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med engagerade medarbetare som fungerar som ditt närmsta stöd i det dagliga arbetet.

Arbetsuppgifter
Som administratör på MSB kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Uppgifter kan inkludera fakturahantering och sammanställning av underlag och andra administrativa uppgifter så som att ta emot ansökningar-skapa avtal, ta emot beställningar –lägga upp nya kunder i olika system, svara i telefon och mejl. Du stöttar också våra team och kundansvariga med olika uppgifter. I huvudsak innebär arbetet att ge service och stödja verksamheten.

Din kompetensprofil
För att söka anställning som Helpdesk administratör till Rakel och ledningssystem har du som lägst en avklarad gymnasieutbildning, goda kunskaper i Office-paketet och vana att arbeta i webbaserade system.

Administrativa arbetsuppgifter är något som du trivs med, liksom kontakten med leverantörer, kollegor, samarbetspartners och kunder. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga som är bra på att skapa goda relationer och kan hantera människor med en god känsla för service. Du är noggrann och har ett systematiskt och situationsanpassat arbetssätt och förmåga att se helheten.

Det är meriterande om du har:

- Har arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder både i det personliga mötet och via telefon
- Erfarenhet från arbete som administrativ assistent
- Erfarenhet av UBW (tidigare Agresso)
- Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365

Arbetet kräver att du som person är stresstålig samt har en förmåga att kunna prioritera och hantera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi välkomnar dig som utöver att leverera ett gott resultat också bidrar till vårt gäng med högt till tak och härliga kollegor!

Om MSB
Inom avdelningen cybersäkerhet och säkra kommunikationer finns verksamheten för Rakel och ledningssystem som ansvarar för säkra, krypterade och robusta kommunikationstjänster till samhällsviktiga verksamheter såsom Polis, Räddningstjänst och Sjukvård. I verksamheten ingår utveckling, utbyggnad, förvaltning, drift och kundanslutning av Rakel (Radiokommunikation för effektiv ledning), SGSI (Swedish Government Secure Intranet) och WIS (Webbaserat Informationssystem).

Tjänsten är placerad på enheten för Leverantörsstyrning och systemberedskap. Enheten har det samordnande ansvaret för verksamhetens leverantörsstyrning, beställning och leveransuppföljning gentemot våra leverantörer samt ansvarar för vår avtalsenliga leverantörssamverkan. Enheten upprätthåller även verksamhetens beredskapsfunktion för system och tjänster. På enheten finns leveransansvariga, avtalsförvaltare och säkerhetshandläggare.
https://www.msb.se/sv/om-msb/organisation/

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Karlstad eller i Stockholm på vårt kontor Tomteboda i Solna. MSB tillämpar provanställning. Resor i tjänsten kan förekomma.

Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-formaner-nar-du-jobbar-pa-msb/

Är du intresserad?
Har du frågor kontakta enhetschef John Philipson. Fackliga företrädare är Carl Önne Saco-S, Jan Herremo ST och Ann-Britt Paradis eller Leif Fröhlen SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.

Din ansökan ska vara inkommen till MSB senast den 29 september, märkt med referensnummer 2021/147.

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Silverin
0771-240240
Christina Rhodin
010-240 51 20

Sammanfattning

Besöksadress

Norra Klaragatan 18
None

Postadress

Norra Klaragatan 18
Karlstad, 65181

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024