Helpdesk Chef

Arbetsbeskrivning

Vi gör det enklare att må bra!

Apoteket är Sveriges ledande apotekskedja. Vi har ett stort förtroende bland kunderna som också utsett oss till Sveriges mest hållbara varumärke. Nu satsar vi för att fortsätta utvecklas på den växande hälsomarknaden genom att investera i vårt apoteksnät, utveckla vårt stöd för människors läkemedelsbehandling och bredda vårt sortiment. Vi letar därför fler medarbetare som vill vara med på den spännande resan. Välkommen till Apoteket!

Vi söker dig som är en tydlig ledare och brinner för kundservice!

Apotekets Helpdesk är lokaliserat i Solna, Arenastaden och ligger ett stenkast från Mall of Scandinavia. Fina, ljusa lokaler med god kommunikation och nära till tvärbanan.

Apotekets IT Helpdesk agerar support åt samtliga anställda på Apoteket AB och arbetar nära andra delar av IT, både internt och externt.

Du blir en nyckelperson i arbetet med att driva apotekets och affärsområdets IT-Helpdesk framåt. Som ledare ansvarar du för att kunderna möts av engagerade, tillgängliga och serviceinriktade medarbetare med goda kunskaper om våra produkter och tjänster.

Befattningen är tillsvidare och omfattar heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång så vänta inte med att skicka din ansökan!

Ansvarsområden

Skapa förutsättningar för leverans av Helpdeskens tjänster
Leda arbetet inom avdelningen enligt gällande processer, rutiner och policys
Förstå de funktionella processerna och Apotekets verksamhet för att kunna uppfylla kraven på lösningen.
Personalansvar
Ta fram mål och strategier för Helpdesk samt vidareutveckla dessa.
Budgetansvar och kostnadskontroll för avdelningen
Operativt leda Helpdesk och styra medarbetare och leverantörer mot att uppnå målsättningarna i befintliga SLA: er
Generellt

Du har nära och täta kontakter med IT personal inom Apoteket och hos Apotekets leverantörer
I rollen ingår också ansvar för och uppföljning av budget, nära samarbete med och styrning av flera viktiga leverantörer samt förvaltning av stödsystem kopplat till leveransen av IT.
Kompetenskrav

Minst 5 års arbetslivserfarenhet av leverans inom IT produktion på en större IT-funktion/IT-bolag
Erfarenhet av ITIL-processer och förbättringsarbete
Tidigare och minst fem års erfarenhet av chefs- och ledarroller.
Budgetansvar
Erfarenhet av monitorering, incident hantering change hantering.
Kunskap och erfarenhet i Incident, Problem och Change processerna.
Erfarenhet av utvecklings- och förvaltningsprocesser i större organisationer med många intressenter
Kunskap om kvalitetssäkring av IT-lösningar
Erfarenhet av outsourcad IT Leverans
ITIL Certifierad
Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du utvecklas tillsammans med oss, både som medarbetare och chef för att bidra till arbetsglädje och ett bra kundbemötande. Vi utgår från att du har naturlig ledarförmåga och inspireras av att se andra människor växa. Du har en stark drivkraft, ledarskapsförmåga och en vilja och lust att arbeta med service till IT’s kunder.

Om du känner att den här beskrivningen stämmer in på dig så kommer du passa som Chef för Helpdesk!

Kontakt Har du frågor om befattningen, kontakta chef för IT produktion Anders Westlund tel: 073 – 558 35 81 eller via mail anders.westlund@apoteket.se

Anställningsförmåner

Du har möjlighet till årligt friskvårdsbidrag och personalrabatter på Apotekets egenvårdsortiment men har också hundratals rabatter på resor, tjänster och produkter via vår förmånsportal. Vidare har du möjlighet att söka stipendier för personlig utveckling till Apotekets personalstiftelse. Är du konstintresserad har du möjlighet att köpa andelar i Apotekets konstförening och delta i de årliga utlottningarna av konst. Apoteket erbjuder våra medarbetare kontinuerlig och omfattande kompetensutveckling via vår egna utbildningsenhet Apoteksakademin och har ett hundratal e-utbildningar samt olika nätverksträffar. Självklart har du även både tjänstepension, sjukförsäkring samt föräldralön utöver den från Försäkringskassan.

Ansökan Sista ansökningsdag är den 30 november 2017, men vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.



Välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Catharina Trossvik
010-447 67 82, 072-244 42 97
Helena Gille
010-4475113
Louise Sköld
010-4476211
Edit Szerzö
+46 010-4477485, +46 070-2096946
Mats Juväng
0702977984
Desiré Stenvall
+46 010-4478266, +46 070-301 21 85
Martin Peetz
010-4475920
Helena Ekstedt
010-4477276, 072 515 1620
Anna-Karina Söderberg
010-447 71 63
Helena Olsson
010-4476928, 070-3002944

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apoteket AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 3 oktober 2017

Besöksadress

Södermalms allén 36
None

Postadress

Södermalms allén 36
Stockholm, 11881

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024