OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du analytiskt lagd och drivs av att lösa problem i ditt arbete? Är du nyfiken på hur digitalisering kan förbättra kundnöjdheten och servicen till återförsäljare? En stor internationell koncern söker efter dig!
Om tjänsten
Perido är nu på jakt efter en Helpdesk Coordinator till vår kund, ett välkänt internationellt företag inom fordonsindustrin. Kulturen inom detta företag skapar en miljö av ständig förbättring: att dela kunskap med varandra, att ge och be om feedback och att uppmuntra medarbetarna att ta ett personligt ansvar för kontinuerligt lärande och utveckling. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Helpdesk Coordinator kommer du att vara en del av företagets logistikteam. Rollen innebär till stor del problemlösning, där du arbetar för att implementera nya processer och rutiner för att förbättra företagets logistikflöden. Som Helpdesk Coordinatorn har du som ansvar att hantera en portfölj av återförsäljare i olika länder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
Daglig kontakt med kunder via telefon rörande logistikflöden
Installera processer och rutiner
Lösa problem och stödja återförsäljare med icke-standardiserade frågor
Stödja utveckling för att förbättra End2End-flöden
Dina egenskaper
Vi söker dig som kommunicerar med kunden i fokus och tar dig an utmaningar med ett positivt tänkesätt. Vidare har du en stark analytisk förmåga och hanterar utan problem större datamängder, du besitter även förmågan att förstå och presentera data på ett pedagogiskt vis. Som person ser vi att du är en lagspelare som brinner för att ständigt utöka dina kunskaper. Behöver en kollega hjälp tvekar du inte att ställa upp!
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Kandidat- eller magisterexamen inom relevant område, alternativt erfarenhet av liknande yrke
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Analytiska färdigheter
Meriterande:
Kunskap i något annat nordiskt språk
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och 2023-03-04. Tillträde 2022-09-05.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33358 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.