Helpdesk Coordinator inom logistik till välkänd fordonskund

Helpdesk Coordinator inom logistik till välkänd fordonskund

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som brinner för att lösa problem och arbetar proaktivt för att förhindra att de upprepas igen? Är du nyfiken på hur digitalisering kan förbättra kundnöjdhet och service till återförsäljare? Då kanske detta kan vara något för dig! Just nu söker vår kund inom fordonsbranschen en Helpdesk Coordinator inom logistikområdet. Uppdraget är med start i september fram till mars 2022.
Välkommen med din ansökan, intervjuer och urval genomförs löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Som Helpdesk Coordinator ingår du i en enhet vars jobb är att designa, hantera och optimera servicemarknadens leveranskedja för koncernens alla varumärken. Detta inkluderar att se till att reservdelar distribueras från leverantörer genom lagret till återförsäljare, vilket garanterar tillgänglighet av delar överallt i världen. Enheten ansvarar för distributionen av eftermarknadsprodukter, från leverantör till våra lager och ända till kunden. Helpdesk Coordinatorn har som ansvar att hantera en portfölj av återförsäljare i olika länder.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Helpdesk Coordinator till vår välkända fordonskund kommer du att:
• Ge direkt intern och extern kommunikation
• Installera processer och rutiner
• Vara en viktig intressent i projekt
• Lösa problem och stödja återförsäljare med icke-standardiserade frågor
• Stödja utveckling för att förbättra End2End-flöden

Vem är du?
Vi letar efter dig som:
• Har en kandidatexamen eller magisterexamen inom exempelvis logistik, alternativt erfarenhet av ett liknande yrke.
• Tar dig an en utmaning med ett positivt sinne och ett leende
• Kommunicerar på ett kundvänligt sätt och är en lagspelare som enkelt kan samarbeta med andra intressenter
• Har intresse av eller erfarenhet från kontorsautomatisering
• Har en stark analytisk förmåga för att hantera stora mängder data
• Har förmågan att förstå och presentera data på ett begripligt sätt
• Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb


1 november 2024