OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ta nästa steg som supporttekniker i en internationell miljö!
Som Helpdesk Engineer hos oss på SiriusPoint arbetar du tillsammans med dina kollegor med användarsupport mot interna kollegor och gentemot våra externa partners för bland annat infrastruktur, drift och nätverk. Här finner du en bred roll och möjligheter att växa och utmanas på sikt!
Ditt anställningserbjudande
• En arbetsgivare som är måna om att ha rätt person på rätt plats – vilket speglas i erbjudande och förmåner
• En internationell arbetsgivare där du finner en stor variation i ditt arbete
• En högt uppskattad roll hos oss där din support värderas högt och du arbetar tätt med en senior kollega
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge teknisk användarsupport till våra internationella kollegor, samt on-site till de ca 200 kollegorna på vårt Stockholmskontor. Vi är en global organisation och du har daglig kontakt med dina kollegor runt om i världen.
Detta innebär att du bland annat:
• Tar emot ärenden via telefon och mail
• Felsöker och problemlöser i nätverk, servermiljöer, applikationer och hårdvara – och eskalerar ärenden till rätt instans vid behov
• Installerar applikationer och applikationsuppgraderingar på klientsidan
Du dokumenterar ärenden och processer löpande, och är proaktiv för att förhindra återkommande tekniska problem.
Värt att veta
Du tillhör ett internationellt helpdesk-team där du samarbetar med kollegor i både Europa och USA. Vi är (trots geografiska och tidsmässiga skillnader) en nära grupp och har dagliga möten för att dela med oss av kunskap och gemensamt lösa problem och bolla idéer.
Utöver global support kommer du arbeta tillsammans med en senior tekniker och tillsammans stötta kollegorna på Stockholmskontoret. Vi sitter centralt i Stockholm på Birger Jarlsgatan.
Våra förväntningar
Som person har du en god förmåga att identifiera och svara upp på kunders behov och trivs som bäst i en roll där du kan hjälpa andra. Du trivs i en roll med flera parallella spår och prioriterar effektivt och med lugn mellan olika uppgifter. Du trivs i att generera lösningar och identifiera och rätta till grundorsaker till problem.
När det kommer till teknisk kunskap söker vi dig som:
• Har erfarenhet av teknisk användarsupport och i det en teknisk förståelse och ett driv att lösa problem och hjälpa användare
• Har erfarenhet av att lösa tekniska problem i server-, nätverks- och applikationsmiljöer, samt hårdvara och vill fortsätta i en bred roll
• Har kunskap i att navigera i, felsöka och problemlösa i Windows-/Officemiljö (Windows Server och Microsoft-applikationer)
• Talar och skriver både engelska och svenska flytande, då engelska är vårt koncernspråk och svenska används på vårt lokala kontor
Viktigast för oss är dock ditt driv och engagemang och att du är en person som gillar att lära dig nya saker och utvecklas!
Intresserad?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07