Helpdesk för Fiats reservdelar

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad, administration, teknik och IT.Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher.Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare.Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.Fiat-koncernen utvecklar, tillverkar och marknadsför bilar, lastbilar, maskiner för lantbruk och industri, samt komponenter och motorer.Fiat-koncernen är det största industriföretaget i Italien med ca 200[000 anställda, och en av grundarna av den europeiska bilindustrin.Den industriella och finansiella verksamheten bedrivs genom bolag i 50 länder och affärsmässiga relationer med kunder i över 190 länder.[[ [ [ Till vår kund Fiat Automobiles Sweden AB söker vi nu för rekrytering en [ Helpdesk-medarbetare för Fiats reservdelar [ Vågar du anta utmaningen och bli en del av en ny verksamhet som ingår i ett stort globalt företag?[ Tjänsten som[Helpdesk-medarbetare för reservdelar är placerad vid kontoret i Kista men rapporterar direkt till landschef för reservdelar i Danmark.Du kommer att hantera den dagliga driften för den svenska reservdelsavdelningen samtidigt som du är teamleader för två konsulenter på fältet.Du kommer att förbereda analyser för reservdelspriser och att kunna fastställa priser samt ansvara för uppdateringar i systemet..Vidare kommer du att planera och genomföra marknadsaktiviteter och evenemang samt samordna de samlade resurserna för avdelningen.[ Arbetsuppgifter .Helpdesk för de svenska återförsäljarna med avseende på reservdelstekniska frågor .Hantera reklamationer från återförsäljare .Uppföljning av logistiska frågor som rör reservdelsleveranser .Ta initiativ och lägga fram förslag på kampanjer och aktiviteter med försäljning av reservdelar och tillbehör .Enklare översättningsuppgifter från danska till svenska av olika katalog- och informationsmaterial .Gymnasial utbildning .2-3 års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter, det är meriterande om du har erfarenhet från bilindustrin .Officeprogrammen, med fokus på Excel .Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift [ [ För att trivas i rollen som helpdesk-medarbetare har du en bra känsla för vad som händer på marknaden, är du kund- och serviceminded samt har en positiv inställning.Det är viktigt att du har fokus på detaljer och gillar att vara en problemlösare.Du trivs med att arbeta självständigt, är ansvarsfull och engagerad.[ Fiat har valt att samarbeta med Placera Personal i denna rekrytering.[ Är du intresserad av tjänsten som helpdesk-medarbetare, skicka din ansökan omgående!Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 21 september 2010
  • Ansök senast: 20 oktober 2010

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024

Kvalitetshandläggare till Laxo AB

Kvalitetshandläggare till Laxo AB

22 augusti 2024