OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
UnitedLog har en spännande resa framför sig och en intressant historia bakom sig.Nu har vi börjat vidareutveckla vårt tjänsteutbud inom Supply Chain Outsourcing Services.En av våra viktigaste delar i tjänsteerbjudandet handlar om transportadministration.Här söker vi nu ersättare i rollen som operativ helpdesk.Tjänsten innebär att Du är verksam i en kundsupportfunktion som servar UnitedLogs kunder med transportadministrativa tjänster.Detta innebär exempelvis att du kommer att: * Boka och följa upp transporter * Ta fram prisuppgifter vid transportförfrågningar * Ansvara för information knutet till transporterna * Ansvara för kompletta frakthandlingar * Analysera befintliga flöden och leta alternativa transportlösningar Arbetet kommer främst att ske via mail, telefon samt i diverse bokningssystem.Erfarenheter: * Idealt är Du en person med erfarenhet av logistik/transportadministrativt arbete * Du är van vid kundtjänstarbete och att dagligen hantera kundrelationer * Du letar utmaningar och vill vara delaktig i utvecklingen på företaget * Du har erfarenhet av att arbeta med IT-verktyg i en administrativ miljö * Kunskap om transportmarknadens struktur med leverantörer, produkter och villkor är meriterande Egenskaper: * Noggrann, analytisk och problemlösande * Ansvarstagande, initiativrik och självständig * Intresse av att arbeta med människor och skapa god laganda * Förmåga att snabbt växla mellan uppgifter beroende på olika prioriteringar * Förmåga att fokusera och prestera även i stressade situationer * Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav Kontoret är lokaliserat i Norrtälje och tillsättning av denna heltidstjänst är beräknad till mar 2010.