Helpdesk, IT-support, Service-desk, you name it!

Arbetsbeskrivning

Är du en IT-intresserad, IT-kunnig och serviceinriktad person med relevant utbildning inom området, då ska du titta hit!

Joblink har lång erfarenhet av rekrytering och bemanning av kvalificerade tjänster, och en lång rad goda referenser. Vi är ett lite mindre företag och betydligt mer personliga i vårt arbetssätt. Det ska vara enkelt och trevligt för både kandidater och företag att jobba med oss, samtidigt som vi garanterar högsta kvalitet genom hela processen. Vi agerar främst i Öresundsregionen, men även utanför detta område om det behövs för specifika önskemål.

För att lyckas som Helpdesk-tekniker...:

...Vet du att:

- Det absolut viktigaste i rollen självklart är ett jättestort intresse för IT. Finns det naturligt kommer det oftast lika naturligt att du vill fortsätta utvecklas inom området.

- För att du ska lyckas och trivas ska du inte ha svårt för att kunna hålla högt tempo i kombination med hög kvalitet. Du måste ha ett inre lugn som gör att du klarar av att serva varje enskild användare samtidigt som du tillsammans med ditt team har en tydlig SLA att arbeta emot.

- Användaren alltid ska sättas i första rummet och du därför måste kunna anpassa svaren på många olika människors frågor till ett relevant språk för den aktuella användaren. Med andra ord, du måste kunna vara lyhörd för att alla kanske inte har samma IT-kunskaper som du själv.

- Du har en serviceinriktad personlighet och trivs med att per telefon och mail möta många olika sorters användare varje dag. Du är hjälpsam och brukar vara den som dina nära och kära vänder sig till när de har tekniska problem hemma.

- Din röst och personliga inställning är väsentliga för att de du pratar med ska känna att de blir trevligt bemötta, så att du som person är glad och utåtriktad är också något som är mycket viktigt.

Vi erbjuder!:

Uppdraget ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Joblink AB och arbeta ute hos uppdragsgivaren. Bli en del av vårt framgångsrika Konsultteam!

- Tillträde: Olika startdatum juli/aug/sep beroende på kandidatens tillgänglighet.
- Omfattning: 100 %.
- Placering: Malmö

Kvalifikationer::

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial/KY/YH-utbildning inom IT. Det kan dock räcka med gymnasiekompetens om du har andra relevanta arbetslivserfarenheter eller lästa kurser där du har erhållit ungefär samma kunskaper.

Vi ser att du har fräscha kunskaper inom:

- Ärendehantering
- Felsökning
- Citrix
- Exchange
- Kommunikation/Nätverk TCP/IP
- DNS
- DHCP
- AD


Vi ser gärna att våra sökande är juniora och i uppstarten av sin karriär (0,5-1,5 års erfarenhet) med några jobb eller intressanta praktikplatser i bagaget. Vi vill nämligen att den vi anställer ska utvecklas med oss, eller eventuellt vidare med någon av våra kunder. Alternativt kan du precis vara klar med din utbildning inom IT.

Ansökan::

Vänta inte med din ansökan. Skicka in din CV redan idag. Vi jobbar med löpande urval! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mathilda.wasting@joblink.se alt 0723-65 34 20 alt linn.andreasson@poolia.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Charlotte Sahlin
0708-100546
Mathilda Wasting
0723-653420
Martin Samuelsson

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Rekryteringskonsult Marie Engdahl
040-661 39 90 0721-88 02 13
Marie Engdahl
0721-88 02 13
Rekryteringsansvarig Christina Hedman
040-661 39 90 0721-81 20 58
Jenny Nilsson

Christina Hedman
0721-81 20 58

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Joblink Norden AB Malmö
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 24 juni 2015

Besöksadress

SÖDERGATAN 14
Malmö

Postadress

SÖDERGATAN 14
Malmö, 21134

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024