Helpdesk - kombinerad 1st och 2nd line

Arbetsbeskrivning

Brinner du för problemlösning och teknikfrågor? Trivs du med att arbeta med varierande uppgifter över telefon? Passar skiftarbete din nuvarande situation? Då är det här tjänsten för dig!

Beskrivning
Perido söker nu flera helpdeskmedarbetare till vår kund. Kunden är en spännande myndighet under Justitiedepartementet och har kontor över hela landet. Den här tjänsten är placerad i fräscha lokaler i centrala Stockholm.

I denna variationsrika och roliga tjänst kommer du få möjligheten att arbeta med ett brett spann av supportrelaterade uppgifter. Din goda kommunikativa förmåga över telefon kombinerat med en stor problemlösningsförmåga passar utmärkt för denna tjänst då du kommer arbeta både som mottagare samt handläggare. Som mottagare (1st line support) får du göra kvalificerade övervägningar över telefon angående felanmälningar, och bedöma ifall de kan lösas direkt eller behöver skickas vidare till handläggare. Som handläggare (2nd line support) arbetar du med mer tidskrävande ärenden som du löser på distans. Vi tror att du som brinner för kundservice och problemlösning, samt uppfyller nedanstående kravprofil passar utmärkt för denna tjänst! Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
-Gymnasiekompetens, gärna IT-inriktning
-Minst 1 års erfarenhet av support/helpdeskarbete
-Goda kunskaper i Windows 7, Windows XP
-Goda kunskaper i AD och Microsoft Exchange
-Grundläggande kunskaper i något ärendehanteringssystem, gärna ARS
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag till årsslutet (möjlighet till förlängning). Tillträde i juni, heltid.

Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 10353DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
10353DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 20 maj 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024