Helpdesk Manager

Helpdesk Manager

Arbetsbeskrivning

MSX International Ltd

Drivs du av att leda team och coacha dem till framgång genom att fokusera på kundnöjdhet och effektivitet? Har du tidigare arbetat i en supportverksamhet och har erfarenhet av att hantera IT-relaterade frågor? Vill du arbeta i en spännande internationell miljö och är du redo att ta nästa steg i din karriär? - Då kan detta vara en möjlighet för dig.

Just nu söker vi en Helpdesk Manager för ett Nordiskt tekniskt supportteam som vi driver på uppdrag av vår kund, Ford.

Som Helpdesk Manager kommer du att ansvara för den dagliga verksamheten, att utveckla teamet samt säkerställa att uppsatta mål och nyckeltal nås. En viktig del av jobbet är att hålla en nära dialog med den interna organisationen, kunden och kundens återförsäljarnätverk i Norden. I rollen ingår även att arbeta operativt i tekniska supportteamet med supporten av Fords felsökningsverktyg, programmen IDS och ETIS. 

Arbetsuppgifter:
• Ansvar för den dagliga operativa verksamheteten om totalt 7 personer. 
• Coacha och utveckla teamet till att nå uppsatta mål och nyckeltal
• Arbeta nära teamet ”hands-on” och samtidigt ha helikoptersyn och driva strategiska frågor.
• Att aktivt komma med förslag på lösningar och förbättringar för att bidra till högre effektivitet. 
• Tät kommunikation med den interna organisationen och med kunden i olika länder.
• Olika rapporteringsvägar funktionellt och operativt inom MSX Europa.
• Ge IT-support i felsökningsverktygen IDS och ETIS. 

Omfattning och arbetsplats:
Placering är i Göteborg, kontoret ligger i nyrenoverade ljusa lokaler i Munkebäck. Tjänstens omfattning är heltid. Tillsättning i mars, eller efter överenskommelse.  

Är du den vi söker?
Som Helpdesk Manager kommer du ha nära kontakt med våra uppdragsgivare och du förväntas kunna hantera olika typer av affärssituationer på ett professionellt sätt. Rollen ställer höga krav på förmågan att kommunicera och bygga goda relationer. Som ledare söker vi någon med ett genuint intresse för att utveckla teamet och förmåga att arbeta strukturerat och proaktivt i en komplex miljö. För att lyckas väl i tjänsten tror vi också att du är en driven, lösningsorienterad och positiv person. 

Kvalifikationer:
- Erfarenhet av arbeta med IT-Support, alternativt annan teknisk bakgrund.  
- Erfarenhet som Team Leader för support/kundservicetjänster.
- Erfarenhet från fordonsbranschen är meriterande, men inte något krav.
- Mycket goda kunskaper i ett eller flera av de nordiska språken samt engelska. 
- Erfaren användare av MS Office och Windows.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. I denna position ingår 30 dagars semester samt möjlighet att arbeta hemifrån i viss omfattning.

Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta: Vivien Hantosi (rekryteringsspecialist) via email: vhantosi@msxi-euro.com

Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2022

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Teamledare

Teamledare

13 november 2024