OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork.
Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”.
Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Om företaget
Nu söker vi er som vill arbeta inom helpdesk hos vår samarbetspartner som är en större myndighet i Sundsvall. Vi söker två juniora helpdeskmedarbetare som vill utvecklas och lära sig mer om hur det är att arbeta med service och support, både internt och i dialog med externa kontakter.
Det här är ett tillfälle att få prova på ett utvecklande arbete hos en större arbetsgivare och du kommer under tiden vara anställd och få stöttning av oss på Clockwork. Du får en konsultchef som är närvarande i ditt arbete och som du alltid kan vända dig till vid frågor. Vi arbetar aktivt ute hos våra samarbetspartners, så vi kommer att finnas till hands för dig under din tid hos myndigheten.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av två huvudområden; service och support. Du hjälper till internt med allt ifrån att visa hur man kopplar upp sig i ett digitalt möte till att vara behjälplig om skrivaren strular för en kollega. Du tar emot samtal över telefon från externa som vänder sig till myndigheten med olika frågor och problem, du registrerar dessa som ärenden och ger den support som ingår när man sitter i "first line". Svårare ärenden skickas vidare till andra kollegor.
Din profil
I det här uppdraget blir du en utav myndighetens röster utåt, det är du som svarar när någon ringer, därför är det viktigt att du har ett fint bemötande och är mån om att hjälpa den som ringer utifrån dina arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du är noga med att dokumentera och registrera, så att dina kollegor kan ta vid på ett smidigt sätt.
Du behöver ha gått ut gymnasiet, eller likvärdig utbildning, för att vara aktuell för tjänsten. Det är också viktigt att du har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, nätverk m.m. Du kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift.
Du kommer att arbeta heltid (vanliga kontorstider), på plats hos myndigheten i Sundsvall. Starten kommer att vara vid månadsskiftet november/december och uppdraget pågår i minst 6 månader, det finns också goda chanser till förlängning.
Ansökan
Är du den vi söker?
Sök tjänsten och svara på några frågor om dina tidigare erfarenheter och kompetenser, så hör vi av oss!
Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen och tillsättning kan ske innan annonstiden löpt ut.
Sök tjänsten via: www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb
I denna tillsättning samarbetar myndigheten med oss på Clockwork som sköter hela processen.
Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef, Stina Allgulander.
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson
Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback
Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback
Angelica Carlsson
Helena Lundqvist Cabrera