OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en fena på problemlösning och besitter hög servicenivå? Har du intresse för IT och vill hjälpa kunder på dagsbasis med tekniska ärenden högt som lågt? Gibon söker nu nästa kollega till sitt Helpdesk-team där du med rätt inställning kommer utvecklas och få arbeta i en stimulerande miljö tillsammans med härliga kollegor.
OM TJÄNSTEN
Gibon är företaget för dig som värdesätter gemenskap och trygghet i en utvecklande IT-miljö. Här blir du del av ett härligt gäng med intresse för teknik och varierande erfarenhetsnivå. I rollen som Helpdesk-medarbetare kommer du vara en viktig spelare när det kommer till att hjälpa företagets olika kunder i diverse problemhantering och teknikstrul. Du blir ansiktet utåt och kommer tillsammans med dina kollegor att utvecklas inom IT genom att göra analyser parallellt med att du säkerställer en hög nivå vad gäller service.
Gibon värnar om sina medarbetare och arbetar med kontinuerlig vidareutbildning. Utöver vidareutveckling har man ett antal aktiviteter för att bygga relationer. Exempel på detta är:
* Månadsmöten med fokus på att trivas och umgås
* Kick-off med hela Gibon Sverige samt även på kontorsnivå där respektive är välkomna
* Utlandsresor med teambuildning och trivsel
Du erbjuds
* Varierande arbetsuppgifter inom Helpdesk där du tar kunden från A till Ö genom lyhördhet och nyfikenhet.
* Möjlighet till kontinuerlig utveckling inom IT
* Kompetenta kollegor som är måna om att man trivs på jobbet
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att hjälpa kunder med supportärenden på nivå 1 och 2.
Du kommer exempelvis att:
* Ta ägandeskap för kunders IT-utmaningar och hjälpa dem framåt genom telefon, mail och exempelvis teamviewer
* Agera proaktivt för att minimera framtida eskalering av felärenden
VI SÖKER DIG SOM
* Har ett stort intresse för IT, datorer och felsökning
* Har lätt att lära och vill utvecklas inom området
* Uttrycker dig väl i tal och skrift i såväl svenska som engelska
* Innehar körkort B då det kan förekomma att du besöker kund beroende på ärende
Det anses vidare meriterande om du har tidigare erfarenhet av en 1st-/ 2ndline support.
Som person är du:
* Social, öppen och trivs i en kundnära roll
* Ansvarstagande och en fena på att ge god service
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Direktrekrytering, Heltid, tillsvidare
* Placering: Göteborg
* Lön: Fast enligt erfarenhetsnivå och överenskommelse
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Gibons önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231