Helpdesk och IT support

Helpdesk och IT support

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Som Helpdesk och IT support kommer du jobba med att   installera hårdvara och mjukvarulösningar samt stödja den interna IT-supporten.  
Du kommer att vara ansvarig för administrationen och det interna stödet för företagets datorer, mobila enheter, skrivare och relaterad utrustning.  
Uppgifterna inkluderar slutanvändarstöd, licensspårning, datorunderhåll, uppgraderingar och konfigurationer.  

Dina ansvarsområden

• Klienthantering. Installation av operativsystem, patchar och distribution av programvara  
• Tillhandahålla helpdeskstöd och lösa problem till slutanvändarens belåtenhet  
• Dokumentera interna procedurer  
• Hjälpa till med introduktion och avslutning av nya användare  
• Se till att varje arbetsstation har en dator, skärm, tangentbord, mus och eventuell ytterligare specialutrustning  
• Installera, testa och konfigurera nya arbetsstationer, periferiutrustning och programvara  
• Upprätthålla inventeringen av all utrustning, programvara och mjukvarulicenser  
• Hantera mobila enheter    
• Tilldela användare och datorer till rätt grupper i Active Directory och andra system  
• Utföra tidiga hårdvaru- och mjukvaruuppgraderingar av arbetsstationer

Din erfarenhet

• Några års IT-arbetserfarenhet i en liknande position Kvalifikationer (inklusive kunskaper, färdigheter och förmågor):  
• Kunnig i Microsoft Office365-sviten, Google Workspace och appar samt Windows 10-11
• Erfarenhet av DNS/DHCP, klient-VPN • Erfarenhet av Active Directory, Azure, Intune  
• Starka verbala och skriftliga kommunikationsförmåga både på engelska och svenska  
• Utmärkta organisations- och sociala färdigheter  
• En vilja att lära

Meriterande

Kunskap om Google Workspace, Okta, Cloud (Azure, AWS, GCP), ERP-system (SAP/Infor), Salesforce, networking (Cisco Meraki, Sophos)
Vi erbjuder en hybridmodell där du kan arbeta delvis hemifrån och delvis på vårt kontor.
Vi prioriterar rätt person över snabb rekrytering.

Om arbetsgivaren

Du kommer vara anställd hos SHARK bemanning AB och arbeta heltid som konsult ute hos vår kund som har sin verksamhet i Enköping.  
SHARK har tre kontor etablerat i Sverige.  
Vi har kollektivavtal

Om anställningen

Tjänsten är heltid och börjar som en provanställning 6 månader.
Efter provanställningen är målsättningen att det skall övergå i en fast anställning.  
Möjlighet till övergång hos kund finns.

Det som kännetecknar en SHARK är värderingar, innovation och tävling. Är det något du känner är viktigt?
För oss är det viktigt! Vi kommer göra allt för att du ska få rätt förutsättningar så att vi tillsammans med kunden ska lyckas. Värderingar för oss grundar sig i allas lika värde, att jobba hårt för ditt och företagets varumärke. Vi uppmuntrar och belönar innovation, det kan vara nya arbetssätt eller idéer som hjälper oss eller våra kunder till en mer effektiv vardag. Tävling innebär för oss ett driv, det vi tar oss an tar vi oss an helhjärtat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shark Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2024
  • Ansök senast: 30 april 2024

Postadress

Löparegatan 10
Enköping, 74536

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024