Helpdesk-personal

Arbetsbeskrivning

ITSAM är ett nystartat kommunalförbund som bildats av Boxholm, Kinda, Ydre, Åtvidaberg och Ödeshögs kommuner.ITSAMs huvudsakliga uppgift är att drifta och supportera IT och telefoni i medlemskommunerna och kommunala bolag.ITSAM har lokalkontor och medarbetare i alla medlemskommunerna.Organisatoriskt består ITSAM av en politiskt tillsatt direktion, ledningsgrupp, Helpdesk/PC-grupp, Systemgrupp samt Nätverks- /Telefonigrupp.Vi är för närvarande 24 medarbetare. Arbetsuppgifter ITSAMs helpdesk har som mål att bli en av de bästa och mest serviceinriktade supportfunktionerna inom svensk offentlig förvaltning.Hit kopplas för närvarande fem kommuners IT-relaterade frågor som besvaras och löses med kortast möjliga ledtid.Ärenden inkommer via telefonsamtal, e-post och en web-portal.Som medarbetare i Helpdesk kommer du att befinna dig i first line support som tar hand om ärenden av enklare natur.Du kommer att ingå i den kompetensgrupp vi kallar Helpdesk/PCteknik.Till din hjälp med frågor av mer komplex natur finns second och third line support i form av PC-, system- och nätverkstekniker.Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Vi ser gärna att du har god kunskap om Microsofts produkter och förståelse för hur stora IT-miljöer är uppbyggda.Du har ett intresse för kundkontakter och kan anpassa ditt bemötande till kundgrupper från olika verksamheter och organisationer.Som medarbetare hos oss i Helpdesken är det viktigt att du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt, månar om att göra ett gott arbete och uppskattar att bidra till den goda stämningen i gruppen.Har du tidigare arbetat med att ge användare support eller på annat sätt bemött kunder över telefon är det en merit.Önskvärt är också förståelse för ITIL-processerna.Känner du dig träffad?Ansök då direkt och motivera varför just du vill börja arbeta hos oss!Inom ITSAM eftersträvar vi jämställdhet och personalsammansättning som speglar mångfalden.Vi välkomnar sökande som bidrar till detta. Tjänsten är tillsvidare, heltid.Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Din ansökan ska vara oss tillhanda senast 1 mars.Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt.Märk ansökan med referensnummer 01.09.Betyg och intyg tas med vid en eventuell intervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

TF Förbundsdirektör Susanne Korduner
+46 494 197 54 +46 70 208 73 61
Vision Mathias Näsström
+46 494 197 05 +46 70 603 40 23
Projektledare Anette Blomqvist
0494-197 27
Nätchef Richard Duncranz
0494-197 44
Nätchef Richard Duncranz
0494-197 44
Gruppledare aktiva nät Daniel Rovaniemi
0494-197 09
Förbundsdirektör Susanne Korduner
070-2087361 0494-19754
Förbundsdirektör Susanne Korduner
049419754 0702087361

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 36A
KISA

Postadress

BOX 1
KISA, 59040

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024