Helpdesk-personal sökes i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Bemannia söker Dig som tidigare ha arbetat med användarsupport via telefon, e-post och fjärrstödsverktyg till vår uthyrningsverksamhet i Göteborg. Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att Du blir anställd av oss och uthyrd till vår kund.

Som konsult på Bemannia hjälper att vi Dig att öppna dörrarna mot arbetsmarknaden där Du får chans att skapa ett bredare kontaktnätverk. Här har Du möjlighet att visa dina framfötter och växa i din yrkesroll. En kreativ arbetsplats för Dig med stora möjligheter!

Dina arbetsuppgifter:

- Se till att IT-utrustning fungerar
- Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara
- Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
- Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
- Ge telefonrådgivning.



Dina kvalifikationer:

- Gymnasium eller likvärdig utbildning. Det är meriterande med eftergymnasial utbildning inom aktuellt område

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom aktuell yrkeskategori. Du ska ha deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag

- Erfarenhet av att arbeta med användarsupport via telefon, e-post och fjärrstödsverktyg

- Goda kunskaper i kontorsstödsprogram

- Kunskap om ITIL (främst incidenthantering)

- Grundkunskaper om relevant hårdvara och programvara, PC, kringutrustning och operativsystem

- Kunskaper i Svenska och Engelska.

Du ska kunna hjälpa en användare som behöver hjälp med:

- De vanligaste webbläsarna

- Operativsystemen Microsoft Windows XP, Vista, 7, 8

- Apples operativsystem Mac OS 10.5 samt 10.6, 10.7, 10.8

- MS Office 2003, och uppåt, både på PC och MAC.



Dina personliga egenskaper:

Vi söker dig som har en analytisk förmåga och intresse för problemlösning. Du ska på ett självständigt sätt kunna utföra avgränsade arbetsuppgifter. Vidare ska du vara ansvarsfull och serviceinriktad och vara van vid att arbeta processinriktat i grupp.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Så här söker du::

Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Helpdesk-personal, Göteborg"

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.

Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.

Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024