Helpdesk second line, kundsupport till Gilbarco

Helpdesk second line, kundsupport till Gilbarco

Arbetsbeskrivning

Inspireras du av kreativ problemlösning i teknisk miljö? Har du ett stort intresse för IT och vill arbeta i ett team av proffs? Då kan du vara den vi söker! Som Helpdesk specialist på Gilbarco ansvarar du för kundinteraktion och internsupport genom Gilbarcos second line. Detta är en direktrekrytering till Gilbarco, och tjänsten är tänkt att vara tillsvidare. Gilbarco Veeder-Root erbjuder kompletta lösningar för drivmedelsbranschen med en global täckning. De erbjuder produktexpertis och en oslagbar kundservice och är dedikerade att skapa bättre affärer för våra kunder. Deras utbud och lösningar är designade för att maximera drift och lönsamhet inom retail, affärsstöd (support, service och utveckling), drivmedelspumpar samt nivåmätning.

Detta är en direktrekrytering till Gilbarco, och tjänsten är tänkt att vara tillsvidare.

Om tjänsten
Som Helpdesk specialist på Gilbarco kommer fokus för ditt arbete ligga på flerkanalig teknisk kundservice. Du hanterar den dagliga kundinteraktionen, övervakar och tar emot servicemeddelanden från ärendehanteringssystem och via telefon. Du löser uppgifter självständigt, och du har alltid team som stöttar dig när du behöver det. Du fungerar också som intern IT för det svenska Gilbarco-teamet. Du kommer att ha kvälls- och helgjour i cirka en vecka per månad.

Utöver ovan innebär rollen att:
• Du tillhandahåller fjärrdiagnostik för att tillhandahålla närvaro i realtid och erbjuda support genom alla våra produktlinjer.
• Du hanterar och löser systemfel relaterade till programvara, mjukvaruuppgraderingar för oljebolag, hantering av händelseinformation och support för våra fältservicetekniker.
• Du använder fjärrövervakningsverktyg för proaktivt underhåll.

Teknisk Helpdesk-service är en av de viktigaste lösningarna i vår tjänsteportfölj. Teknisk Helpdesk är centrum för spetskompetens inom lösningar och du kommer att ge teknisk support till alla våra produktlinjer. Detta är en fantastisk möjlighet för någon som är villig att utveckla sin kunskap inom olika tekniker, branschledande produkter och lösningar.


Vem är du?
Vi söker en flexibel och positiv person som har lång erfarenhet av att arbeta i en teknisk miljö (IT-avdelning eller Helpdesk) och har lätt för att undersöka lösningar på egen hand. Du har en gedigen förståelse för IT, automatiserade system och kompetens inom nätverkskommunikation. Du är mycket bekväm med att prata med kunder och fälttekniker och du kan ändra din kommunikationsstil enligt den mottagande änden. Du är en kundserviceorienterad person som trivs i ett team och du är trevlig att arbeta med. Eftersom mycket kommunikation är verbal är det ett krav att du är flytande i svenska och engelska.

Gilbarco erbjuder ett starkt lokalt team med fantastiska kollegor! De är idag ca 100 personer som arbetar i Gilbarco Sverige. De har nytt kontor i Bromma, Stockholm, och vi arbetar flexibelt på kontoret och på distans. De är en del av ett stort multinationellt företag och vår företagskultur ger stora möjligheter till utveckling och en lång karriär.


Tycker du att detta låter som en spännande tjänst? Urval och intervjuer sker löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Tjänsten kan tillsättas innan sista datum.


Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att vår process är kvalitetssäkrad.Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.

Varmt välkommen med din ansökan.Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.uniflex.se.

Uniflex är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Kundservice AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2022
  • Ansök senast: 1 juli 2022

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024