Helpdesk/ Support sökes till Göteborg med omnejd

Arbetsbeskrivning

Bemannia söker nu Helpdeskpersonal för kommande uppdrag hos kund. Du kommer att bli anställd av oss på Bemannia och uthyrd till vår kund som är verksam i Göteborg med omnejd.

Dina arbetsuppgifter:

Du kommer främst att arbeta med support via telefon, men även på plats hos kunderna. Fel och problem anmäls via telefon eller via ärendehanteringssystem.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Supporta, underhålla och installera PC (bärbara och stationära), handdatorer och skrivare
- Support rörande bastjänster som MS Office, Groupwise och koncerngemensamma applikationer.
- Vara en resurs för övriga arbetsuppgifter inom helpdeskfunktionen

Dina kvalifikationer:

- Minst ett (1) års eftergymnasiala studier inom IT
- Två (2) års erfarenhet som pc-supporter eller pc-tekniker
- Meriterande är om du har arbetat med telefonsupport eller ärendehanteringssystem tidigare
- Goda kunskaper om Novell, användaradministration
- God kunskap om Klientoperativ från DOS - Windows XP
- Certifierad MCP
- Kunskap om hårdvara PC, nätverk (LAN) TCP/IP och om MS Office XP
- Kunskap om Oracle databashanterare
- B-körkort
- Kundorienterad och noggrann

Dina personliga egenskaper:

Som person är du serviceinriktad, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt är lugn och kontrollerad i stressiga situationer. Du har god samarbetsförmåga med stort ansvar för ditt resultat. Du har lätt för att kommunicera, har ett gott omdöme samt trivs med ett högt arbetstempo. Vidare är du en positiv och social person som trivs i rollen som problemlösare.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Så här söker du:

Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Helpdesk/ support, Göteborg"

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.

Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.

Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 januari 2014

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


15 november 2024

14 november 2024