OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi efter en ny Helpdesk Support/1st Line Support/Kundtjänstmedarbetare till en kund i Växjö. I den här rollen kommer du få utveckla dina färdigheter inom kundservice och teknik då du kommer hjälpa till med olika tekniska frågor.
Arbetsuppgifter
I rollen som Helpdesk Support/1st Line Support/Kundtjänstmedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor att ta emot telefonsamtal och mejl från kollegor inom organisationen. Du kommer arbeta från kontoret och registrera ärenden i ett system. Du kommer hjälpa till att lösa enklare tekniska problem åt dina kollegor, till exempel lösenordsåterställningar. Det du inte kan lösa på egen hand kommer skickas vidare till 2nd line support. Till din hjälp kommer du ha kollegorna nära till hans samt färdiga manualer för hur du ska utföra olika arbetsuppgifter.
Du som söker tjänsten trivs i en roll där du får hjälpa andra människor. Du trivs med att arbeta i en grupp och har en prestigelös inställning till arbetet och vill vara med och bidra till ett gott samarbete i gruppen. Du trivs även med att hjälpa andra människor och tycker det är roligt att svara i telefon. Här är det viktigt att du har förmågan att både lyssna i kundens ärende och vilja hjälpa den på ett metodiskt sätt. Då du kommer arbeta utefter nedskrivna rutiner och administrera ärenden i olika system är det viktigt att du gillar att hålla ordning och reda på dina arbetsuppgifter.
Du kommer få upplärning i rollen som Helpdesk Support/1st Line Support/Kundtjänstmedarbetare hos kunden och inga förkunskaper inom kundens specifika område behövs sedan innan. Du ska däremot tycka att det är roligt att hjälpa andra samt vilja utveckla dina IT-/teknikkunskaper för att trivas i den här rollen.
Skallkrav för tjänsten:
•Intresse för IT
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Gymnasial utbildning
Meriterande för tjänsten:
•Gymnasial IT-utbildning
•Kunskap i Office-paket
•Erfarenhet av kundservice/kundkontakt
•IT-intresse även på fritiden samt gillar att hjälpa andra med olika tekniska problem
•B-körkort
Om kunden
Kunden är en större organisation i Sverige med kontor bland annat i Växjö. Mer information om kunden ges vid intervjutillfället.
Hur du ansöker
För att söka tjänsten som Helpdesk Support/1st Line Support/Kundtjänstmedarbetare ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta Rekryterare Lisa Hannerz via e-post: lisa.hannerz@framtiden.com eller telefonnummer: 073–5168995.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Välkommen med din ansökan redan idag!
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För tjänsten som Helpdesk Support/1st Line Support/Kundtjänstmedarbetare kommer du vara anställd som konsult via Framtiden och vara uthyrd till kunden. Konsultuppdraget löper under 10 månader.
Villkor
Startdatum: början på april 2023
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: mån-fre, dagtid 07.00/07.30 – senast 17.00
Omfattning: heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996