Helpdesk & supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget För ett stort tekniktungt företag i Stockholm söker Maxkompetens just nu efter helpdesk och supporttekniker. Arbetet kommer att fokusera kring support av företagets produkter främst inom biljettautomater och sedelhanteringsutrustning. Vidare så kommer arbetsuppgifterna innefatta övervakning av maskiner med hjälp av övervakningssystem, avhjälpa fel med hjälp av detta system samt genom att ringa in personal och guida dem. Företaget sitter i helt nya lokaler i centrum i Kista och du kommer att arbeta i en grupp av c:a 10 personer. I Stockholm arbetar strax över 100 personer men företaget finns över hela världen. Krav på person Vi söker dig som har erfarenhet från service/support av skrivare, hårdvara och/eller sedelhanteringsutrustning/biljettautomater. Du har också erfarenhet från storage/server. Vidare är det viktigt att du har god allmän teknisk kunskap samt att du är driven, social och framåt. Du måste känna dig bekväm med att använda telefonen för att guida och handleda folk. Ibland kan det uppstå stressiga situationer så det är också viktigt att du trivs i en sådan miljö. Noggrannhet och ansvarskänsla är en förutsättning då du skall kunna arbeta i grupp såväl som självständigt. Du får heller inte vara tidigare straffad för ekonomisk brottslighet. Utdrag ur brottsregistret kommer att krävas. Start: omgående Arbetstid: Dagtid, 8-17 Lön: Individuell marknadsmässig lön

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024