OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Slussgården är ett fastighetsbolag med fastigheter i fyra kvarter på Södermalm. Vi äger också Högberga Gård på Lidingö. Vi sköter all förvaltning själva och erbjuder en mängd servicetjänster till våra hyresgäster. På Hornsgatan 20 finns vår största hyresgäst, tillika moderbolag.
Vi söker nu en supporttekniker till vår nyinrättade SPOC: En servicedisk där vi löser och hanterar enklare ärenden på plats. Övriga ärenden fördelas ut i organisation för vidare hantering genom vårt ärendehanteringssystem. I rollen som supporttekniker ingår också att vara Digitalsupports walk-in-klinik och leverera användarsupport av datorer, plattor, telefoner, skrivare och konferensrumsteknik.
Om dig
Är du en socialt utåtriktad person som trivs med att ha många interna trevliga kontakter under en dag har vi jobbet för dig. Du kommer få vara spindeln i nätet i vår Servicedisk och Digitalsupport.
Våra kunder, hyresgäster, kollegor och leverantörer är en tacksam målgrupp som värdesätter dina och teamets breda kunskap om olika IT-lösningar och för att ni är bra på felsökningar. Du ska tillsammans med teamet vara mån om att leverera service med hög kvalitet. Du kommer även se till att övriga kollegor på Slussgården får relevant information och inhämtar information från andra avdelningar som behöver återkopplas till kunderna.
För att trivas drivs du av att känna ägandeskap för dina arbetsuppgifter och ser till att uppkomna problem följs upp, oavsett om det är internt eller hos tredje part. Du drivs av att vara proaktiv i dina handlingar och kommergärna med förslag på förbättringar om möjliga lösningar.
Huvudsakliga uppgifter
· Tillhandahålla användarsupport av datorer, plattor, telefoner, skrivare och konferensrumsteknik och i vissa fall enklare utbildning kring dessa
· Hantera ärenden från ax till limpa. Befattningen innebär ett ägandeskap på alla inkommande ärenden oavsett om de eskalerats eller inte. Uppföljning av att ärenden inte ”stannar” hos tredje part.
· Samarbeta med 2nd line och driftsleverantören för avancerade ärenden
· Tillkommande extrabeställningar från kund. Tex. projektarbeten
· Föreslå teknikutveckling på området
· Löpande ärendehantering, främst genom ärendehanteringssystem
· Se till att arbetsplatser och kundutrymmen hela tiden är i presentabelt skick
· Framtagande, sammanställande och rapportering av statistik
· Informera, samordna och följa upp underentreprenörer
· Övriga individuella arbetsuppgifter och hjälp till andra områden in AO service kan förekomma
· Hantering av passerkort och inpassering, parkering, skyltar, nycklar, cyklar, omklädningsskåp, lånekort, vilorum, mottagande av mindre bud, mallar och andra administrativa uppgifter
· Hantering av feedback och eventuella klagomål så att det kommer till rätt person
· Hantering av skrivare och Y-soft.
· Hantering, ägandeskap och administration av ServIT
· Hantering och interaktion med koncernens huvudsakliga telefonileverantör
Erfarenhet/särskild kompetens
Minst 2-3 års relevant yrkeserfarenhet. Specifika kompetenser vi efterfrågar är:
- Kännedom om processer för service desk, t ex ITIL
- God kännedom inom ärendehanteringssystem
- God kännedom inom användaradministration i framförallt Windows-miljö som AD och Exchange
- God felsökningsvana
- God kännedom om datorer och telefoner i allmänhet
Vi önskar också att du är van att leverera på en hög servicenivå för att kunderna ska få bästa möjliga service.
Arbetsplatsen ligger vid Slussen. Vi tillämpar provanställning.