OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
För uppdrag till Axis Communications i Lund söker vi nu en Helpdesk supporttekniker för Windows. Är du en IT-nörd ut i fingerspetsarna och drivs av att identifiera samt lösa problem? Då är detta tjänsten för dig! Uppdraget är med start omgående och pågår till och med augusti med chans till förlängning. Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att ingå i ett team av 30 fantastiska och engagerade kollegor, varav ditt blivande team som arbetar med Windows är på 8 personer. Tillsammans ser ni till att ge era kunder bästa tänkbara service i alla lägen. Axis fokus är att ha en 100% användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för användarna samt alltid ge ett professionellt bemötande.
Några av de arbetsuppgifter rollen innebär är:
- Support via ärendehanteringssystem, telefon, remote, onsite & besökare
- Installation, konfiguration & leverans av datorer
- Felsökning och problemlösning
- Administration i katalogtjänster (AD)
- Hantera inköp av datorer och kringutrustning
- Skapa och underhålla dokumentation
Arbetet är förlagt på Axis kontor i Lund under kontorstider måndag till fredag.
Vem är du?
Du har en avslutad gymnasial examen, gärna inom IT samt eftergymnasial utbildning inom Windows alternativt några års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av SCCM eller Intune, har arbetat med IT-support tidigare och talar samt skriver flytande svenska och engelska.
Som person är du strukturerad, organiserad, driven och självklart är du en teamplayer som tar laget för jaget.
Om verksamheten
Vi erbjuder en internationell miljö, en arbetsplats med kompetenta och dedikerade kollegor där våra slutanvändare hela tiden skapar nya utmaningar och ger oss nya kunskaper. Vi vill lova att det är intressant här, vi tycker att våra slutanvändare är världens mest spännande och vi möter alla på bästa sätt. Vi är ett team, men ibland är självständighet och beslutsamhet ledord.
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av vår kärna. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur - där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är viktiga delar. Vi vill att du ska trivas med att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, bonusprogram, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel, för att nämna några.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336