OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en skicklig supporttekniker som vill jobba i ett globalt bolag i en central teknisk roll?
I denna roll är du den centrala punkten för användarsupport mot interna kollegor på Stockholmskontoret och gentemot våra externa partners för bland annat infrastruktur, drift och nätverk. Här finner du en bred roll och möjligheter att växa och utmanas på sikt.
VI ERBJUDER DIG
• En arbetsgivare som är måna om att ha rätt person på rätt plats – vilket speglas i erbjudande och förmåner
• En internationell arbetsgivare med stark marknadsposition och viljan och resurserna att fortsätta bygga en modern teknisk miljö
• En högt uppskattad roll hos oss där din support och tekniska expertis värderas högt
DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge teknisk användarsupport främst till de ca 200 kollegorna på vårt Stockholmskontor, både remote och på plats. Detta innebär att du:
• Tar emot ärenden via telefon och mail
• Felsöker och problemlöser i nätverk, servermiljöer, applikationer och hårdvara – och eskalerar ärenden till rätt instans vid behov
• Installerar applikationer och applikationsuppgraderingar på klientsidan
• Deltar i systemuppgraderingar och på längre sikt vår fortsatta resa mot molnbaserade tekniker
Du dokumenterar ärenden och processer löpande, och är proaktiv för att förhindra återkommande tekniska problem.
DITT TEAM OCH ARBETSPLATS
Du tillhör ett internationellt helpdesktekniker-team med kollegor i både Europa och USA. Vi är (trots geografiska och tidsmässiga skillnader) en nära grupp och har dagliga möten för att dela med oss av kunskap och gemensamt lösa problem och bolla idéer.
I Stockholm arbetar du nära samtliga ca 200 kollegor på kontoret. Vi sitter centralt i Stockholm på Birger Jarlsgatan.
MER OM DIG
Som person har du en god förmåga att identifiera och svara upp på kunders behov. Du trivs i en roll med flera parallella spår och prioriterar effektivt och med lugn mellan olika uppgifter. Du trivs i att generera lösningar och identifiera och rätta till grundorsaker till problem, och driver ditt eget arbete framåt med självständighet och trygghet.
När det kommer till teknisk kunskap söker vi dig som:
• Har erfarenhet av teknisk användarsupport och i det en djup teknisk förståelse och ett driv att lösa problem och hjälpa användare
• Har erfarenhet av att självständigt lösa tekniska problem i server-, nätverks- och applikationsmiljöer, och vill fortsätta i en bred roll
• Har kunskap i att navigera i, felsöka och problemlösa i Windows-/Officemiljö (Windows Server och Microsoft-applikationer)
• Talar och skriver engelska flytande, då det är vårt koncernspråk
Vi jobbar med Citrix för virtualisering och ServiceNow som ärendehanteringssystem, och erfarenhet av dessa är ett plus.
SÅ HÄR FÅR VI KONTAKT
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07