Helpdesk Team Leader | Stockholm | Experis

Helpdesk Team Leader | Stockholm | Experis

Arbetsbeskrivning

Servicedesk Teamlead på jakt efter nytt jobb? Vi letar efter dig som uppskattar att ständigt få ställas inför nya, spännande utmaningar och möjligheten att få tillämpa olika typer av kunskaper. Du kommer att bli anställd som konsult av oss på Experis, varmt välkommen med din ansökan till oss!



Arbetsbeskrivning
I din konsultroll som Helpdesk Teamlead kommer du att arbeta operativt med uppgift att se till att det dagliga arbetet i servicedesken fungerar väl och regelbundet återkoppla till teamet gällande ärendehygien. Du har som främsta mål att få teamet att dynamiskt arbeta i samma riktning, samtidigt som du stöttar, peppar och motiverar dina medarbetare.

Rollen som Team leader är mycket varierande och innebär ett stort ansvarstagande. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att se till att processer, arbetssätt och dokumentation upprätthålls. I rollen kommer du att leda och planera det dagliga arbetet för servicedesk och se till att leveransen sker enligt överenskommelse.

I dina arbetsuppgifter ingår det även att skapa en positiv gruppdynamik, leda, stötta och guida din grupp supporttekniker till att leverera mot uppsatta mål, statistik och rapporter och verka för förbättring och utveckling av processer och arbetssätt. Vid hög belastning på Helpdesk kan du som Teamledare komma att jobba operativt tillsammans med supporttekniker med att ge teknisk support till användare om behov finns.

Din profil
I rollen som Team Lead är det viktigt att du är en noggrann person som är duktig på att kommunicera med andra. Du arbetar strukturerat, har högt tålamod och har förmågan att se saker i ett helhetsperspektiv. Du trivs i en dynamisk miljö och tvekar inte att hjälpa till där det behövs. Vidare har du en ödmjuk sida då ansvaret för ditt team och deras arbetsmiljö vilar på dig.

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av jobb i servicedesk, gärna som teamledare där du upprättat processer, rutiner och dokumentation för supportorganisationen. Du har solid erfarenhet av ärendehantering och det är meriterande om du har kunskap om flera olika ärendehanteringssystem. Vidare har du en god teknisk kompetens och är bekväm med bland annat Active Directory, Windows 10, M365 och SCCM. Har du varit delaktig i förändringsprojekt är även det meriterande.

Vi söker dig som vill utvecklas i rollen som Teamlead samt i din IT karriär. Du som trivs eller vill testa på rollen som IT konsult. Du kommer i konsultrollen få utveckla din kompetens i olika miljöer och arbetsplatser. Fokus kommer läggas på din personliga utveckling och du kommer tillsammans med din dedikerade konsultchef lägga en plan som möter just dina karriärmål. Det är av största vikt för oss att du är en del av Experis och att du ska få lära känna oss på Experis Stockholm samt våra fantastiska konsulter. Vi ses fram emot att efter en tid av hemarbete återuppta våra uppskattade konsultträffar, där våra konsulter får lära känna varandra och oss Konsultchefer. Experis arbetar renodlat med IT och vi har en dedikerad People and Culture avdelning som stöttar med nya innovativa lösningar. De driver ständigt nya projekt som har som syfte att våra konsulter på Experis ska ha den optimala kompetensutvecklingen och de bästa förutsättningarna och förmånerna.

Stämmer nedan egenskaper utöver tidigare information in på dig? Då är detta rollen för just dig!

* Bra på att motivera andra
* Naturligt driv för förbättring och förenkling
* Ansvarstagande
* Orädd för förändring
* Ledaregenskaper
* Drivs av varierande arbetsuppgifter
* Gillar att jobba i team
* Stresstålig
* Förmåga att ta snabba beslut

Att vara konsult hos Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Zara Karlsson på zara.karlsson@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 27 maj 2022

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024