OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskoleservice söker Helpdesk-tekniker till IT-service.Vid IT-service arbetar 18 personer som ansvarar för drift, support, underhåll och utveckling av högskolans gemensamma nätverk och IT-system. Arbetsuppgifter Som Helpdesk-tekniker vid IT-service arbetar du under kontorstid i vår Helpdesk med problem-lösning, felavhjälpning och support till högskolans användare.Arbetet är baserat på ITIL-anpassade processer.Användarna möter du då de besöker Helpdesk, via telefon, via ärendehanteringssystemet eller via distansuppkoppling mot användarens utrustning. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete i en Helpdesk kombinerat med teoretisk utbildning.Vi tror att du har god IT-teknisk kunskap och förståelse gärna med erfarenhet från större nätverk, kontorsapplikationer, Windows klientoperativ och Novells nätverksprodukter.Din största tillgång ligger dock inte i att hantera maskiner utan i att hantera människor och ge service.I tal och skrift behärskar du engelska. Utöver att du har lätt för att umgås och samarbeta med andra ska du kunna hantera kundrelationer och ha förståelse för användarnas situation.Pedagogisk, lugn och stresstålig är viktiga egenskaper likväl som förmågan att hålla ordning och reda och att kunna dokumentera sitt arbete. Anställningsvillkor En anställning är på heltid tills vidare och inleds normalt med en sex månaders provanställning (tjänst nr 1).En anställning är på heltid och avser ett vikariat på cirka ett år (tjänst nr 2).
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Siiri Julge Alvemyr
036-101000
Olle Thegeby
036-101000
Tomas Axelsson
036-101000
Avdelningschef Åsa Eriksson
072-585 96 70
Olle Thegeby
036-10 10 00
Thomas Axelsson
036-10 10 00
Åsa Eriksson
036-101000
Bernt Karlsson
070 5223255
Madelene Hartwig
0709 729 251
Olle Thegeby
036-101036