OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serkon i Vellinge AB är ett konsultföretag med idag 37 anställda som erbjuder tjänster inom de fyra affärsområdena: ekonomi, IT, administration och juridik. Vi riktar oss till offentliga organisationer, trossamfund och föreningar i Skåne.Våra kundrelationer bygger på kompetent och erfaren personal, stort IT-kunnande och närheten till kunderna.Nu söker vi söker dig med erfarenhet i branchen och som vill jobba i en Level 1 och Level 2 Helpdesk.Vår HelpDesk består idag av 2 personer men vi ska utöka till 3 som supporterar runt 1800 klienter och 1400 användare.Miljön är en ren microsoft miljö där vårt klientadministrativa verktyg är Altiris. Vår ambition är att i HelpDesk lösa större delen av ärendena direkt i HelpDesk, vilket innebär att du gör allt från att hjälpa användare i applikationer till mer komplex felsökning.Ärenden som inte kan hantera direkt i helpdDesk delegeras till klient- eller driftstekniker.Vi tror att du har arbetat som IT-Tekniker i ett antal år och gärna har erfarenhet av att ha arbeta i en HelpDesk.Du bör ha goda kunskaper om MS Office, WindowsXP och hur Windows fungerar i en större IT miljö.Vi tror även att du måste tycka om att ha daglig kontakt med användare och lösa problem.Har du dessutom erfarenhet av kommunal verksamhet är det positivt.Vi ser att du är Microsoft certifierad.För en närmare presentation av Serkon i Vellinge AB så gå gärna in på vår hemsida www.serkon.se.Vi kommer att löpande hantera ansökningar då vi har för avsikt att tillsätta denna tjänst snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Blagoj Kociski
040-6851300